کد خبر: 382064
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات ریسک آلزایمر را کاهش می‌دهد

مطالعه جدید نشان می‌دهد سالمندانی که به طور منظم گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها موسوم به فلاوونول‌ها را مصرف می‌کنند، با کاهش ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر روبه‌رو هستند.

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات ریسک آلزایمر را کاهش می‌دهد
کد خبر: 382064
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند و غنی‌ترین آنها شامل سبزیجات برگ پهن مثل کلم، اسفناج و بروکلی، سیب و چای هستند.

محققان دانشگاه راش شیکاگو دریافتند در بین بالغ بر 900 فرد مسن که به مدت 6 سال تحت نظر بودند، یک‌پنجم آنها با بیشترین میزان مصرف فلاوونول 48 درصد کمتر با احتمال ابتلاء به آلزایمر روبه‌رو بودند.

محققان تاکید می‌کنند رژیم غذایی سالم شامل مقادیر زیاد میوه و سبزیجات به حفظ روند پیری مغز کمک می‌کنند.

فلاوونول‌ها به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کرده و با التهاب مقابله می‌کنند. محققان در مطالعات آزمایشگاهی روی موش‌های مبتلا به آلزایمر دریافتند فلاوونول‌ها می‌توانند مانع از تشکیل رسوبات پروتئینی غیرعادی در مغز شوند و حافظه و توانایی‌های یادگیری بهبود یابد.

محققان در این مطالعه از شرکت‌کنندگان در مورد رژیم غذایی، عادات سبک زندگی و سابقه پزشکی‌شان سوال پرسیدند. هر سال شرکت‌کنندگان تحت ارزیابی‌های نورولوژیکی قرار می‌گرفتند تا علائم و نشانه‌های زوال عقل در آنها را بیابند.

افراد عمدتا فلاوونول‌های‌شان را از کلم، اسفناج، بروکلی، سیب، گلابی، لوبیا، گوجه، چای، و روغن زیتون دریافت می‌کردند.

محققان فاکتورهای دیگری را در کاهش ریسک ابتلا به زوال عقل نظیر رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، فعالیت فیزیکی و انجام فعالیت‌های چالش‌برانگیز ذهنی مؤثر می‌دانند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها