وحید هاشمیان گزینه مناسبی برای تیم ملی است؟

«وحید در کارش جدی است و آگاهی‌اش از فوتبال خیلی بالاست. البته ما در حالی درباره‌ هاشمیان حرف می‌زنیم که نظر خود او را نمی‌دانیم. باید دید آیا وحید حاضر است این مسئولیت را قبول کند. این را باید از خودش پرسید. امیدوارم در صحبت بعدی‌ام با رسانه‌ها خبرهای خوبی درباره تیم ملی داشته باشم.»

وحید هاشمیان گزینه مناسبی برای تیم ملی است؟
کد خبر: 382130
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «تیم ملی 23 آبان آخرین بازی‌اش را با مربیگری مارک ویلموتس برابر عراق برگزار کرد که 2 ماه و 22 روز از آن می‌گذرد. این در حالی است که حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال، 30 دی و در برنامه «فوتبال برتر» اعلام کرد که حداکثر تا پایان هفته بعد (7 بهمن) سرمربی مشخص می‌شود. با این حال دو هفته از صحبت‌های بهاروند می‌گذرد اما هنوز نام نفر اول نیمکت تیم ملی مشخص نشده است. در این شرایط گفته شد که کمیته فنی رأی به انتخاب سرمربی می‌دهد ولی مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای که 12 بهمن انجام داد، به این موضوع اشاره کرد که کار این کمیته انتخاب مربی برای تیم ملی نیست و مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون اسامی گزینه‌هایی را ارائه داد و کمیته فنی اولویت‌بندی کرد. با این حال مشخص‌نشدن سرمربی تیم ملی باعث شد تا به سراغ مرتضی محصص برویم.

او به خبرنگار «ایران» درباره اینکه آیا اتفاق جدیدی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی افتاده است، گفت: «فعلاً خیر! ولی فکر می‌کنم در یکی، دو روز آینده خبری قطعی منتشر شود و انتخاب صورت بگیرد. من خبر تازه‌ای ندارم و اگر داشتم کتمان نمی‌کردم.»

او درباره اینکه گفته می‌شود فدراسیون در مذاکرات خود با باشگاه سپاهان برای جذب امیر قلعه‌نویی به بن‌بست رسیده، گفت: «من هم این خبر را خوانده‌ام. در هر حال درباره آقای قلعه‌نویی در این چند روز به صورت مرتب خبر مخالفت باشگاه سپاهان منتشر شد. من هم مثل شما و مثل بقیه امیدوارم هر چه سریع‌تر این کار انجام شود و فکر می‌کنم در این برهه زمانی با مربی ایرانی موفق‌تر خواهیم بود. این نه به خاطر مشکلاتی است که با ویلموتس داشتیم بلکه به خاطر زمان کمی است که تا شروع بازی‌های دور برگشت مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی داریم.»

در میان تمام ابهامات و بی‌خبری‌ها، دیروز شایعه‌ای منتشر شد که احتمال تحقق آن چندان هم کم نیست. فدراسیون فوتبال رئیس ندارد و قرار است اسفندماه جانشین تاج مشخص شود و از سویی با توجه به این که تیم ملی دو بازی آسان مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج پیش رو دارد، احتمال دارد وحید‌ هاشمیان به عنوان سرمربی موقت هدایت ملی‌پوشان را در این دو بازی بر عهده بگیرد تا جانشین ویلموتس به‌صورت قطعی مشخص شود. رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره احتمال رخ دادن این اتفاق چنین واکنشی داشت: «وحید‌ هاشمیان مربی بسیار خوب و لایقی است ولی این خبر را از شما می‌شنوم و خبری ندارم.»

نکته حائز اهمیت اینکه محمد دادگان، رئیس اسبق فدراسیون هم در مصاحبه‌ای گفت: ‌هاشمیان گزینه مناسبی برای تیم ملی است. محصص ضمن تأیید صحبت‌های دادگان گفت: «وحید در کارش جدی است و آگاهی‌اش از فوتبال خیلی بالاست. البته ما در حالی درباره‌ هاشمیان حرف می‌زنیم که نظر خود او را نمی‌دانیم. باید دید آیا وحید حاضر است این مسئولیت را قبول کند. این را باید از خودش پرسید. امیدوارم در صحبت بعدی‌ام با رسانه‌ها خبرهای خوبی درباره تیم ملی داشته باشم.»

با توجه به صحبت‌های محصص ابهامات همچنان باقی است؛ اینکه بالاخره چه فرد یا افرادی وظیفه انتخاب سرمربی را برعهده دارند؟ با این اوصاف، آن چه مشخص است اینکه کمیته فنی از تمام فعل و انفعال‌ها بی‌خبر است. کمیته‌ای که بر اساس تخصص‌اش باید نقش بیشتری در این مهم داشته باشد. بنابراین ظاهراً همه چیز به سرپرست فدراسیون و اعضای هیات‌رئیسه منتهی می‌شود؛ همان‌هایی که دیروز جلسه داشتند و باز هم خبر خاصی درباره سرمربی تیم ملی منتشر نشد.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها