کد خبر: 382134
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۲:۱۴:۰۰
| |

علی کفاشیان:

بازنشسته‌ها برای حضور در فدراسیون فوتبال احتمالاً تایید نمی‌شوند

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درخصوص دیر اعلام شدن سرمربی تیم ملی گفت: مگر انتخاب نشده است؟ ما در شرایط ویژه‌ای قرار داریم.

بازنشسته‌ها برای حضور در فدراسیون فوتبال احتمالاً تایید نمی‌شوند
کد خبر: 382134
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی کفاشیان در حاشیه آیین بزرگداشت و رونمایی از دست نوشته‌های جهان پهلوان تختی در موزه ورزش کمیته ملی المپیک اظهار داشت: یکی از کارهایی که سال‌ها بود باید انجام می‌شد، تشکیل موزه ورزش بود. زمانی که در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و فدراسیون بودم دنبال این بودم. قرار بود نمادها و نشان‌های ورزش جمع‌آوری شود، اما این کار صورت نگرفت. آن زمانی که در کمیته ملی المپیک بودم وسایلی از مرحوم تختی را در یک گونی تحویل گرفتیم و همیشه نگران آن بودم که این وسایل خراب شود. این موزه از کارهای ارزنده کمیته ملی المپیک بود و باید توسعه پیدا کند.

وی درخصوص دیر اعلام شدن سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: مگر انتخاب نشده است؟ ما در شرایط ویژه‌ای قرار داریم. در سال 86 وقتی رئیس فدراسیون فوتبال شدم، سرمربی نداشتیم و با سوریه بازی داشتیم و صدمات زیادی خوردیم و تیم به جام جهانی نرفت. تمام زنده بودن فوتبال به حضور در جام جهانی است. همه توجهات به انتخابات فدراسیون فوتبال است ولی سرپرست فعلی در تدارک است تا سرمربی انتخاب شود. باید سرمربی انتخاب شود که ایران و بازیکنان آن را بشناسد. ظاهرا قرار بود قلعه‌نویی انتخاب شود. باید زمینه فراهم شود تا در این مقطع حساس به خوبی عبور کنیم.

وی در خصوص حضور گزینه‌هایی مانند قریب، عزیزی خادم، اسدی و کیومرث هاشمی در انتخابات فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کیومرث هاشمی؟ کسانی که واجد شرایط هستند باید وارد شوند و کسانی که قبلا بودند می‌توانند مشورت دهند. اینکه هر کسی آمد همه باید حمایت کنند. در مورد بازنشسته‌ها و حضورشان در فدراسیون، احتمالاً آنها تایید نمی‌شوند. من هم بازنشسته بودم و کنار رفتم.

کفاشیان در خصوص اینکه شما نیز بر می‌گردید تصریح کرد: اگر بشود بازنشسته‌ها بیایند هم من نخواهم آمد.

وی در خصوص مشکلات باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و عدم پست تاثیرگذار ایران در AFC گفت: AFC با رای و اجماع اداره می‌شود و افراد تاثیری در آن ندارند و رای گیری می‌شود. این هجمه که یکباره به وجود آمد و فرافکنی رسانه‌های خارجی برخی داوران و کشورها را نگران کرد و تصمیم نادرستی بود که خدا را شکر رای برگشت. فرد نمی‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد. یک تصمیمی که در کمیته اجرایی گرفته شده و اگر بخواهند دوباره آن را تغییر دهند باید دوباره مراحل طی شود. آنها قول دادند که رای برگردانده شود.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اگر قبول نکنند ایران‌ از لیگ قهرمانان می‌رود و این به نفع آنها نیست و آنها نمی‌خواهند ایران کنار برود. بازی‌های ملی به فیفا ربط دارد و مشکلی در این خصوص و میزبانی ایران وجود ندارد.

وی در پایان در مورد مهدی تاج گفت: از تاج خبری ندارم و با او صحبتی نداشتم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها