مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد:

انجام پروازهای امروز چین برای بازگرداندن مسافران/ قرنطینه دانشجویان ووهان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از لغو پروازهای برنامه‌ای به چین خبر داد و گفت: پروازهای امروز چین در مسیر رفت و برگشت برای بازگردان ایرانیان حاضر در چین به کشور انجام می‌شود و دانشجویان ایرانی شهر ووهان با تمهیدات ویژه پس از ورود به کشور قرنطینه می‌شوند.

انجام پروازهای امروز چین برای بازگرداندن مسافران/ قرنطینه دانشجویان ووهان
کد خبر: 382152
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۳:۰۸:۲۶

اعتمادآنلاین| در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان بهداشت جهانی عصر جمعه هفته گذشته (11 بهمن ماه) جلسه‌ای به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و با حضو وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، امور خارجه، راه و شهرسازی و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد و به گفته‌ی رضا جعفرزاده -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- پروازهای رفت و برگشت ایران، چین، به حالت تعلیق درآمد. و برای بازگشت مسافران ایرانی از چین تمهیدات لازم اندیشیده شد.

براساس لیست پروازهای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی امروز سه شنبه 15 بهمن ماه دو پرواز به شهرهای ووهان و گوانگ ژو چین ثبت شده است که پرواز ووهان 8:07 دقیقه صبح امروز انجام شد و دومین پرواز نیز ساعت 21:10 دقیقه امشب تهران را به مقصد گوانگ‌ژو ترک می‌کند.

همچنین سه پرواز ورودی نیز صبح امروز از شهرهای پکن، شانگهای و شنزن به ترتیب در ساعت‌های 4:18 دقیقه، 4:36 دقیقه و 4:53 دقیقه در فرودگاه امام خمینی (ره) نشستند که البته همه این پروازها توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، درباره‌ی این پروازها توضیح داد: همه پروازهای برنامه‌ای و فروش بلیط ماهان برای چین متوقف شده است اما برای انتقال ایرانیان با هماهنگی دولت تعدادی پرواز طی این روزها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مسافرانی که از شهرهای غیر از ووهان می‌خواهند به کشور برگردند با هماهنگی‌های انجام شده و پروازهای پیش بینی شده به کشور باز می‌گردند و در ورودی فرودگاه امام خمینی غربالگری ویروس کرونا روی آن‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی در شهر ووهان با هماهنگی‌های انجام شده با سفارت ایران در چین ، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان هواپیمایی کشوری و غیره یک فروند هواپیما امروز تهران را به مقصد این شهر ترک کرد که این هواپیما به همراه تیم پزشکان و متخصصان مربوطه به ووهان رفتند.

همچنین در راستای تمهیدات ویژه اندیشده شده برای دانشجویان ایرانی مقیم در شهر ووهان به کشور ، آن‌ها به مدت دو هفته در هتلی که برای‌شان رزرو شده، قرنطینه خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها