کد خبر: 382250
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۸:۴۲:۱۵
| |

علی‌محمد کیخا:

چرا باید هزینه سوء مدیریت‌ها را ورزشکار بپردازد

پدر سعیدرضا کیخا پس از اعزام نشدن پسرش به مسابقات قهرمانی جهان در استرالیا گفت: وقتی زحمات یک قهرمان ملی پس از 20 سال به راحتی نابود می‌شود نشان از مدیریت ناصحیح و نسل‌کشی است.

چرا باید هزینه سوء مدیریت‌ها را ورزشکار بپردازد
کد خبر: 382250
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۸:۴۲:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌‌ علی‌محمد کیخا افزود: در کشور ما به دلیل این که مدیریت صحیح و راه و روش درستی وجود ندارد، معمولا هر کسی سعی می‌کند دیگری را برای اعزام نشدن ورزشکاران به یک رویداد مهم مقصر قلمداد کند. هیچ کسی سوء مدیریت خود را به گردن نمی‌گیرد و در نتیجه چوب آن را باید ورزشکار بخورد.

وی گفت: کیخا برای رسیدن به چنین هدفی و کسب سهمیه المپیک 20 سال است که تلاش می‌کند تا برای کشورش افتخارآفرینی کند. حال در چنین شرایطی هر کسی می‌خواهد اشتباه خود را به گردن دیگری بیندازد.

پدر کیخا خاطرنشان کرد: سعیدرضا کیخا چند ماه است که به شکل‌های مختلفی عنوان می‌کند که وزارت ورزش و فدراسیون ژیمناستیک در کنار هم قرار بگیرند تا دودش به چشم ورزشکار نرود. آیا اگر تخلفات مالی صورت گرفته واقعا باید در این بین زحمات و تلاش ورزشکار بی‌نتیجه بماند. اگر امروز مسوولین تاکید می‌کنند که فدراسیون دیر اقدام کرده شاید پول نداشته که زودتر مدارک ورزشکاران را ارسال کند. مگر در ژیمناستیک چند قهرمان داریم که به خاطر سهل انگاری عده‌ای الگوهای یک رشته ورزشی نابود شوند.

وی گفت: من مربی ژیمناستیک نوجوانان هستم، وقتی این نوجوانان الگوهای خود را می‌بینند که چگونه با آنها برخورد می‌شود دیگر انگیره‌ای برای تمرین و ادامه فعالیت نخواهند داشت. ما با نابود کردن الگوها چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسل‌های آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

پدر کیخا تصریح کرد: وقتی زحمات یک قهرمان ملی بعد از 20 سال به راحتی نابود می‌شود نشان از آن مدیریت ناصحیح است. واقعا با چنین شرایطی انگیزه‌ای برای جوانان و نسل‌های آینده می‌ماند. این کار یعنی نسل کشی.

وی اضافه کرد: مسوولین وقتی سفر آلمان لغو شد مشکل را نقل و انتقالات سفارت آلمان و مشکل اینترنت عنوان کردند، مگر می‌شود کاری را دقیقه 90 پیگیری کرد و سپس عنوان کنیم به خاطر ترافیک نتوانستیم به مقصد برسیم. باید مسوولین برای کار خود ارزش قائل باشند نه اینکه دنبال مقصر بگردند.

پدر کیخا افزود: اگر فدراسیون 2 سال است که به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کند باید مسوولین فکری به حال آن می‌کردند، متاسفانه در این کشور هیچ ارزشی برای قهرمانان قائل نیستند.

وی درباره وضعیت سعیدرضا کیخا پس از لغو سفر استرالیا اظهار کرد: پسرم در حال حاضر شرایط روحی خوبی ندارد، چند ماه بود که شب و روز در شیراز تمرین می‌کرد و تمام کارهایش را من انجام می‌دادم تا به هدفش برسد. با این همه سختی و زحمت حال بگویند سفرش منحل شده مثل این است که آب سردی روی ورزشکار ریخته شود. البته کیخا پسر صبور و مظلومی است و هیچ وقت چیزی را عنوان نمی‌کند.

پدر کیخا گفت: در ایران اگر ورزشکاری سپر آهنین بر تن نکند نابود می‌شود، مسوولین باید شرایطی را فراهم کنند که ورزشکار بدون هیچ دغدغه‌ای و در آرامش خیال تمرین کند تا سهمیه کسب کند نه این که تمام فکرش این باشد که برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه ویزا به موقع به دستش می‌رسد یا خیر؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: من از سال‌های قبل دوست داشتم پسرم به کشور دیگری برود اما حرف من را گوش نکرد، حالا چوبش را باید بخورد. من برای رفتن او به کشور دیگر حاضر بودم هر کاری از دستم بر می آید، انجام دهم اما او به کشورش وفادار است و اعتقادش با من فرق می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها