کد خبر: 382274
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۹:۱۸:۳۶
| |

عباس تابش:

مردم از طریق سامانه «آپ» قیمت‌ها را بررسی کنند/ برخورد فیزیکی با بازرسین از سوی سودجویان/ به 97 درصد شکایات رسیدگی شد

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: بازرسین ما در بدترین شرایط کار می‌کنند و حتی مورد هجوم و برخورد فیزیکی برخی افراد سودجو قرار می‌گیرند تا جایی که در برخی اوقات ما شرمنده خانواده آنها می‌شویم

مردم از طریق سامانه «آپ» قیمت‌ها را بررسی کنند/ برخورد فیزیکی با بازرسین از سوی سودجویان/ به 97 درصد شکایات رسیدگی شد
کد خبر: 382274
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۹:۱۸:۳۶

اعتمادآنلاین| عباس تابش در خصوص بازرسی و نظارت بر واحدهای عرضه کننده کالا در روزهای منتهی به پایان سال گفت: بازرسی و نظارت وظیفه اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف است و آرزوی ما این است که در بازار حضور نداشته باشیم و نظارت تماما توسط اصناف صورت بگیرد. هدف ما این است که از توان اتحادیه‌ها استفاده کنیم اکنون نیز تعامل خوبی با اتاق اصناف داریم و سعی داریم برای نظارت در بازار به آنها کمک کنیم.

وی در خصوص بیشترین میزان شکایت بعد از افزایش قیمت بنزین به سازمان حمایت گفت: میوه، سبزیجات، خواروبار، نان، مرغ بیشترین شکایات را در این مدت داشته است در بخش خدمات نیز، رستوران، تعمیرگاه خودرو، حمل و نقل شهری، پارکینگ و مشاوره املاک نیز در صدر شکایت‌ها بوده که مهمترین عناوین تخلفات شامل گرانفروشی و کم فروشی بوده است.

تابش ادامه داد: از تعداد شکایات ثبت شده در سامانه به 97 درصد آن رسیدگی شده یعنی به شخصی که گزارش تخلف داده جواب داده شده است و بقیه در حال بررسی است.

وی ادامه داد: ما با استفاده از سامانه آپ روزانه قیمت صد قلم کالای اصلی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا رنج قیمتی را بدانند. از زمانی که این سامانه راه‌اندازی شده هشت میلیون بازدید داشته و 9504 شکایت در آن ثبت شده است. ما از مردم تقاضا داریم که از این سامانه استفاده کنند و جلوی گرانفروشی را بگیرند. ما این صد قلم کالا را هر روز در کل کشور رصد می‌کنیم ضمن آنکه با توجه به نوسانات و اتفاقات بازار در ابتدای هر هفته پنج قلم کالا را برای تیم‌های بازرسی مشخص خواهیم کرد که به صورت تخصصی بر قیمت آنها نظارت کنند به طور مثال در هفته جاری، شکر، جوجه یک روزه، لاستیک و ورق‌های فولادی در این لیست است.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در خصوص بررسی پرونده‌های تخلفات در سازمان حمایت گفت:‌ امروز هیچ کس نمی‌تواند بگوید که با یک امضا پرونده به تعزیرات می‌رود یا قیمت یک کالا افزایش یا کاهش پیدا می‌کند به طور کلی دیگر در سازمان حمایت هیچ اتفاقی با یک امضا صورت نمی‌گیرد بلکه برای تمام این فرآیندها یک کارگروه تشکیل شده و دفاتر تخصصی به همراه معاونت‌ها تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهند به طوری که برای قیمت‌گذاری یک کالا حداقل 12 نفر درگیر هستند این اتفاق کمک کرده که بحث فساد و احتمال سوء استفاده در این سازمان به صفر برسد.

تابش ادامه داد: در روند رسیدگی به تخلفات نیز یک گروه با ریاست شخص بنده به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند این که یک پرونده به تعزیرات فرستاده شود یا برگشت بخورد تماما توسط این گروه بررسی می‌شوند شاید این امر زمان ببرد اما اطمینان و صحت از اقدام مهمتر از سرعت است هر چند اعتقاد داریم باید کار مردم در کمترین زمان رسیدگی شود.

وی در خصوص بودجه این سازمان و وضعیت بازرسین گفت: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نسبت به سایر دستگاه‌ها برای سال آینده 10 درصد افزایش بودجه داشته است و ما سعی داریم که بیشترین سهم را به بازرسین اختصاص دهیم و به آنها به لحاظ معیشتی کمک کنیم. بازرسین ما در بدترین شرایط کار می‌کنند و حتی مورد هجوم و برخورد فیزیکی برخی افراد سودجو قرار می‌گیرند تا جایی که در برخی اوقات ما شرمنده خانواده آنها می‌شویم. ما به لحاظ لجستیک کمبودهای زیادی داریم و برای بازرسی به تعداد افراد بیشتری نیاز داریم اما نکته حائز اهمیت این است که بازرسین ما هیچ وقت منتظر این کمک‌ها و افزایش امکانات نبودند و کار خودشان را انجام داده‌اند به طوری که در سالجاری ما بیش از 30 درصد افزایش بازرسی داشتیم و امیدواریم بتوانیم زحمات آنها را جبران کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها