اورژانس تهران برای مقابله با کرونا در فرودگاه امام مستقر شد

اورژانس تهران اعلام کرد به منظور کنترل شرایط مسافرانی که از چین وارد تهران می شوند، چند تیم تخصصی را در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مستقر کرده است.

اورژانس تهران برای مقابله با کرونا در فرودگاه امام مستقر شد
کد خبر: 382284
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۹:۳۳:۳۴

اعتمادآنلاین| پیمان صابریان، رییس مرکز اورژانس تهران، صبح امروز چهارشنبه گفت: به همین منظور، از شب گذشته تکنسین ها و پزشکان مرکز اورژانس تهران در قالب 5 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در فرودگاه امام خمینی (ره) مستقر شده اند و تمامی مسافرانی را که از کشور چین وارد می شوند، کنترل می کنند.

وی افزود: نیروهای عملیاتی اورژانس در صورتی که مورد مشکوکی را در میان مسافران ببینند، آنها را معاینه کرده و ضمن ارایه خدمات لازم، آنها را به مراکز تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل خواهند کرد.

صابریان گفت: نیروهای اورژانس تنها اقدامات اولیه پزشکی را روی مسافرانی که از کشور چین به تهران می آیند، انجام می دهد و در صورت نیاز به خدمات درمانی بیشتر، آنها را به مراکز درمانی وزارت بهداشت اعزام می کنند.

رئیس مرکز اورژانس تهران تصریح کرد که چند تیم عملیاتی اورژانس کشور نیز به چین اعزام شده اند تا به بازگشت ایرانیان ساکن استان بحران زده ووهان کمک کنند.

به گفته وی، به محض بازگشت این هواپیمای مسافربری به تهران، افرادی که دارای علائم مشکوک باشند تحت اقدامات اولیه قرار خواهند گرفت.

بنا به اعلام مسئولان وزارتخانه های راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک فروند هواپیمای ایرانی روز گذشته عازم چین شده است تا شماری از اتباع و بویژه دانشجویان ایرانی ساکن در شهر قرنطینه‌شده «ووهان»، مرکز شیوع بیماری ویروسی کرونا بیماری را به تهران منتقل کند.

این اقدام با هماهنگی وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همراهی تیمی کامل از پزشکان صورت می گیرد.

تاریخ بازگشت این هواپیما هنوز اعلام نشده است.

بنا بر آخرین گزارشها، ویروس کرونا در جهان از ماه گذشته تاکنون جان 425 نفر را گرفته و حدود 25 هزار نفر را مبتلا کرده است که بیشتر آنان، چینی هستند.

در بسیاری از کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا و نیز، آمریکا، استرالیا، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی این بیماری مشاهده شده است.

این وضعیت باعث شده است بسیاری از کشورهای جهان، شهروندان خود را از چین بویژه منطقه بحران زده ووهان خارج کنند.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع یافت و پس از سرایت به 26 کشور جهان 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: خوشبختانه، تاکنون مورد مشکوکی از بیماری کرونا در پایتخت و دیگر نقاط کشور مشاهده نشده است.

وی افزود: با این حال، حدود 300 دستگاه آمبولانس این مرکز در تهران به تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری مجهز شده و تیم های اورژانس در آماده باش کامل بسر می برند.

صابریان از شهروندان خواست در صورت نیاز به خدمات درمانی بصورت 24 ساعته مراتب را به سامانه 115 اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها