کد خبر: 382296
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۹:۵۶:۵۱
| |

کدام بازیگر مرد امسال اسکاری می‌شود؟

«واکین فینیکس» که سال‌هاست در جوایز اسکار دیده نمی‌شود، امسال فرصت خوبی برای درخشش در رقابت با «لئورناردو دی‌کاپریو» بازیگر برنده اسکار و «آدام درایور» ستاره نوظهور هالیوودی و «آنتونیو باندراس» دارد.

کدام بازیگر مرد امسال اسکاری می‌شود؟
کد خبر: 382296
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۹:۵۶:۵۱

اعتمادآنلاین| «آدام درایور» پس از بازی قدرتمند در دو فیلم «گزارش» و «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» امسال برای بازی در فیلم «داستان ازدواج» ساخته «نوا بامباک» به جمع نامزدهای شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد راه یافته است، فیلمی که «درایور» در کنار «اسکارلت یوهانسن» در نقش زوجی درگیر جدایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«پدرو آلمادوار» در فیلم جدیدش «درد و شکوه» که امسال در جشنواره کن رونمایی شد باز هم از بازیگر مورد علاقه‌اش «آنتونیو باندراس» استفاده کرده است. «باندارس» که برای بازی در این فیلم بهترین بازیگر جشنواره کن شد در نقش فیلمسازی سالخورده بازی می‌کند که نگاهی به زندگی گذشته‌اش دارد و در این فیلم بازی تکان‌دهنده و بی‌شباهت به تمامی نقش‌هایش داشته است. گرچه کسب جایزه بازیگری کن برای «باندارس» مسیر حضور در میان نامزدهای اسکار را هموار کرد اما عدم نامزدی در جوایز انجمن بازیگران آمریکا و بفتا، شانس کسب اسکار را برای این بازیگر 59 ساله کم کرده است.

«روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» که با رونمایی در جشنواره کن مورد استقبال قرار گرفت با بازی قدرتمند «لئوناردو دی‌کاپریو» در نقش یک ستاره رو به زوال فیلم‌های وسترن در سال 1969 همراه است که در تلاش است به روزهای درخشان خود بازگردد و در کنار او دوست وفادار و بدلکار او با بازی «برد پیت» قرار گرفته است. گرچه «برد پیت» مدت زمانی مشابه با «دی‌کاپرو» مقابل دوربین «تارانتینو» رفته است اما در شاخه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شانس اول است و پیش از این نیز جایزه گلدن گلوب این شاخه را برای این فیلم دریافت کرده است. «دی‌کاپریو» در بسیار از جوایز امسال نامزد کسب جایزه شده اما رقابت گلدن گلوب را به «تارون اگرتون» (راکتمن) و جوایز انجمن بازیگران آمریکا را به «واکین فینیکس» (جوکر) واگذار کرده است.

«جوکر» ساخته «تاد فیلیپس» در جشنواره ونیز اولین بار به روی پرده رفت و شیر طلای بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص داد. این فیلم که بر اساس کتاب‌های مصور دی سی کامیکس ساخته شده با بازی تحسین برانگیز «واکین فینیکس» همراه است که تاکنون جایزه گلدن گلوب، انتخاب منتقدان و انجمن بازیگران را کسب کرده و در این فیلم ایفاگر نقش دلقکی با اختلال روانی است که در ابتدا تلاش می‌کند از طریق استندآپ کمدی توجهات را به سمت خود جلب کند اما در نهایت رو به خشونت می‌آورد. «فینیکس» که تاکنون چهار بار نامزد اسکار شده است هیچ زمانی به این اندازه به کسب اسکار بازیگری نزدیک نشده است.

فیلم «دو پاپ» ساخته «فرناندو میرالس» در واقع یک نزاع کلامی میان پاپ بندیکت ( با بازی آنتونی هاپکینز) و جانشین او پاپ فرانسیس (با بازی جاناتان رایس) است که حضور موفقی در جشنواره‌های تلوراید و تورنتو داشت. «جاناتان پرایس» برای بازی در این فیلم در جوایز بفتا و گلدن گلوب نامزد شد و «آنتونی هاپکینز» در گلدن گلوب، بفتا و انتخاب منتقدان نامزد شد و هیچ یک به جمع نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا راه نیافتند که بهترین پیش‌بینی کننده جوایز اسکار در شاخه بازیگری است.

جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد

پیشتاز: واکین فینیکس (جوکر)

دیگر رقبا: آنتونیو باندراس (درد و شکوه)؛ لئوناردو دی‌کاپریو (روزی روزگاری در هالیوود)؛ آدام درایور (داستان ازدواج)؛ جاناتان پرایس (دو پاپ)

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها