کد خبر: 382298
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۷:۴۸:۰۰
| |

برهم صالح: عراق صحنه درگیری بین‌المللی نمی‌شود

رئیس‌جمهور عراق در دیدار با فرمانده مقر مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا در بغداد ضمن تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت ملی و تصمیم مستقل عراق گفت کشورش هرگز صحنه درگیری و کشمکش بین‌المللی نخواهد بود.

برهم صالح: عراق صحنه درگیری بین‌المللی نمی‌شود
کد خبر: 382298
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۰۷:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ژنرال «کنث مکنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا شامگاه سه‌شنبه با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در بغداد دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، رئیس جمهور عراق در این دیدار تاکید کرد که عراق هرگز عرصه کشمکش و درگیری‌های بین المللی نخواهد بود.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صالح در بغداد میزبان ژنرال مکنزی بود و در این دیدار دو طرف ضمن گفت‌وگو درباره تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نیروهای خارجی از خاک عراق بر اهمیت احترام و تقویت حاکمیت ملی عراق و تصمیم ملی و مستقل آن و صیانت از امنیت و ثبات آن تاکید کردند».

بر اساس این بیانیه، صالح در دیدار مذکور همچنین بر ضرورت گسترش مناسبات دوستی میان دو کشور عراق و آمریکا و همکاری و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: «ما به دنبال ایجاد روابط خوب با همه هستیم و هیچ علاقه‌ای نداریم که وارد درگیری‌های جانبی شویم».

بیانیه ریاست جمهوری عراق آورده است: «ژنرال مکنزی در این دیدار تأکید کرد که کشورش به دنبال ادامه همکاری‌های مشترک علیه تروریسم، پشتیبانی از توانایی‌ها نیروهای عراقی و آموزش آنها و تقویت امنیت و ثبات عراق است».

ژنرال مکنزی روز سه شنبه در سفری که به عراق داشته، بعد از بازدید از پایگاه هوایی عین الاسد عراق که اخیراً هدف حملات موشکی ایران قرار گرفته است، با مقامات عراقی دیدار کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها