کد خبر: 382310
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۰:۳۴:۱۸
| |

مقام کُرد سوری: حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق بلندمدت است

رئیس دفتر مطبوعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه از احتمال تداوم حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق به بهانه مبارزه با بقایای نیروهای داعش خبر داد.

مقام کُرد سوری: حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق بلندمدت است
کد خبر: 382310
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۰:۳۴:۱۸

اعتمادآنلاین| رئیس دفتر مطبوعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) روز سه شنبه به یک وبگاه کردی گفت که انتظار می‌رود ایالات متحده برای مدت طولانی در شمال شرقی سوریه بماند، مگر اینکه تحولات غیرمنتظره‌ای رخ دهد.

«مصطفی بالی» رئیس دفتر مطبوعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه به وبگاه «کردستان-24» گفت: «با توجه گفت‌وگوهای انجام شده، سخنان وزیر دفاع آمریکا و سخنگوی ارتش ایالات متحده، آمریکایی‌ها برای مدت طولانی در سوریه و عراق خواهند ماند.»

او افزود: در کشوری مانند سوریه که بسیاری از نیروهای بین المللی و منطقه‌ای مداخله کرده‌اند، می‌تواند تحولات غیرمنتظره‌ای رخ دهد.

رئیس دفتر مطبوعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه در ادامه گفت: «در این برهه و براساس گفت‌وگوهایی که داشتیم، تا زمانی که یک راه حل سیاسی در سوریه فراهم نشود، امکان حضور بلند مدت نیروهای آمریکایی وجود خواهد داشت.»

بالی گفت: «براساس توافق صورت‌گرفته نیروهای ما، ایالات متحده و سایر اعضای ائتلاف در مبارزه با داعش شریک هستند و این نبرد باید ادامه یابد.»

او گفت: «ایالات متحده و سایر شرکای ائتلاف این امر را می‌دانند، و برنامه‌ها و هماهنگی‌های ما بر این اساس ادامه می‌یابد. برداشت اخیر از سوی ایالات متحده مبنی بر این است که آن‌ها می‌دانند شکست نظامی داعش به معنای تمام شدن تهدید‌های آن‌ها نیست.»

این مقام کرد سوریه پیشتر گفته بود که در صورت هرگونه حمله نظامی ترکیه، جنگ فراگیر رخ خواهد داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها