80 جوان سودانی از «لیبی» به کشورشان بازگشتند

ابوظبی مجبور شد هشتاد نفر از جوانان سودانی را که با وعده کار و درآمد خوب فریب داده و آنها را برای پیوستن به صفوف شورشیان حفتر به لیبی فرستاده بود، به کشورشان بازگرداند.

80 جوان سودانی از «لیبی» به کشورشان بازگشتند
کد خبر: 382321
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۰:۵۵:۱۴

اعتمادآنلاین| هشتاد سودانی پس از امتناع از ادامه کار با شرکت «بلک شیلد» امارات که آنها را طی قراردادهایی کاری برای استخدام به عنوان نگهبانان امنیتی فریب داده و به منطقه تحت کنترل نیروهای ژنرال حفتر در لیبی فرستاده بود روز سه شنبه از منطقه راس لانوف لیبی به خارطوم بازگشتند.

منابع سودانی که خواستند به دلایل امنیتی نامشان فاش نشود به شبکه الجزیره گفتند: «این هایی که توسط شرکت اماراتی فریب خورده‌اند بیشترشان جوان هستند و دسته چهارمی بودند که اول وارد پادگان آموزش نظامی امارات شده و در آنجا شیوه استفاده از سلاح سنگین را یاد گرفتند».

به گفته این منابع، خانواده‌های این جوانان سودانی در فرودگاه خارطوم به استقبال آنها آمده و شعار می دادند «انقلابیون آزاده... هرگز مزدور نمی شویم... هرگز مزدور نمی شویم.»

«عبدالله الحاج العباس» سخنگوی این گروه بازگشتی به خارطوم در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت:« ما از ابوظبی سوار بر یک هواپیمای جنگی اماراتی شدیم و وقتی پرسیدیم هواپیما ما را به کجا می‌برد نماینده شرکت بلک شیلد امارات گفت که ما برای کار در منطقه حفاظت شده الشیخ زاید به آفریقای جنوبی می‌رویم؛ اما شبانه در یک پایگاه نظامی پیاده شدیم و بعدا معلوم شد آنجا منطقه نفت خیز راس لانوف لیبی است».

راس لانوف شهری مسکونی-صنعتی در شمال لیبی و پالایشگاه راس لانوف هم در آنجا واقع است. این شهر بندر و فرودگاه نفتی دارد و تحت کنترل شبه نظامیان حفتر است.

این در حالی است که امارات معمولا اتهام‌های دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس درباره حمایت ابوظبی از نیروهای حفتر را تکذیب می‌کند.

عباس گفت: «ما قبول نکردیم مثل مزدور کار کنیم و خواستیم که ما رابه سودان بازگردانده و حقوقمان را بازگردانند».

فعالان شبکه‌های اجتماعی هم روز گذشته تصاویری از سودانی‌هایی را منتشر کردند که سوار بر یک هواپیمای حامل 275 سودانی آماده ترک راس لانوف و بازگشت به خارطوم بودند به خصوص که اخیرا اعتراضات علیه امارات و اقدام آن در فریب جوانان سودانی و انتقال آنها به لیبی بالا گرفته است.

روزنامه انگلیسی گاردین هم در 25 دسامبر گذشته گزارشی از دخالت ابوظبی در حمایت مالی برای انتقال مزدورانی به جنگ در لیبی به منظور حمایت از شبه‌نظامیان حفتر منتشر کرد.


فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها