کد خبر: 382400
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۴:۲۰:۰۲
| |

پوتین: «برجام» برای ثبات منطقه و جهان بسیار مهم است

رئیس‌جمهوری روسیه روابط با ایران را مثبت و رو به رشد دانست و گفت: روابط تهران و مسکو بر اساس احترام متقابل بنا شده است و مسکو به تلاش خود برای حفظ برجام ادامه می‌دهد.

پوتین: «برجام» برای ثبات منطقه و جهان بسیار مهم است
کد خبر: 382400
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۴:۲۰:۰۲

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین در مراسم دریافت استوارنامه‌های 23 سفیر دنیا از جمله کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه این مطلب را بیان کرد.

او افزود: ایران و روسیه دو بازیگر مهم و قدرتمند برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی هستند و این همکاری‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.


رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه روابط ایران و روسیه، دوستانه و براساس احترام متقابل است، گفت: ما خواستار تقویت روابط دو کشور در همه عرصه‌ها هستیم .


پوتین افزود: ایران و روسیه در طرح‌های بزرگ مشترک به ویژه در بخش انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، راه آهن و طرح‌های مهم اقتصادی با هم همکاری می‌کنند.


پوتین افزود: نبض مثبت این روابط از زمان پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا سرعت گرفته است.


رئیس‌جمهور روسیه همچنین به عزم کشورش برای حفظ برجام اشاره و تاکید کرد: روسیه از طرف های باقیمانده در برجام می‌خواهد برای حفظ این توافق مهم بین‌المللی به تعهدات خود عمل کنند.

او ادامه داد: برجام دارای اهمیت فوق العاده زیادی برای ثبات منطقه و جهان است و روسیه به کوشش خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران ادامه خواهد داد؛ ما این توافق بین المللی را برای ثبات جهانی و منطقه‌ای فوق العاده مهم می‌دانیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها