کد خبر: 382402
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هر 2 جناح خواستار افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستند/ باید اعتماد مردم به حاکمیت را تقویت کرد/ حفظ وحدت در شرایطی که انتخابات حساسی پیش رو داریم از ضروریات است/ امیدوارم مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: هر 2 جناح کشور خواستار برگزاری انتخابات پرشور و مشارکت بالای مردم هستند. هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد سبد رأی کاندیداها پُربارتر می‌شود که این موضوع هم به نفع کاندیداهاست هم به نفع جامعه و نظام جمهوری اسلامی.

هر 2 جناح خواستار افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستند/ باید اعتماد مردم به حاکمیت را تقویت کرد/ حفظ وحدت در شرایطی که انتخابات حساسی پیش رو داریم از ضروریات است/ امیدوارم مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد
کد خبر: 382402
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشور، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اعلام کرد: «دوران انتخابات می‌گذرد، باید به حفظ وحدت و اعتماد ملی به‌ عنوان اهداف بلندمدت نگاه کنیم.» او ادامه داد: «کلید اصلی حل مشکلات جامعه و ایستادگی در برابر دشمنی‌ها، حضور و وحدت مردم و اعتماد بین حاکمیت و جامعه است.» ( بیشتر بخوانیم )

در همین مورد فاطمه ذوالقدر نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: حفظ وحدت و اعتماد ملی از اهمیت بالایی برخوردار است. در آستانه انتخابات هستیم و شرایط حساس است. هدف همه احزاب و جناح‌ها این است که مجلسی توانمند روی کار بیاید و مشارکت بالا باشد.

وحدت ملی مانع سوءاستفاده دشمنان می‌شود

او به ضرورت وحدت اشاره کرد و ادامه داد: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند و حضورشان هم در داخل و هم در خارج از کشور تاثیرگذار است. وحدت ملی بسیار ضروری است و مانع سوءاستفاده دشمنان می‌شود. چون اگر مشارکت مردم پایین باشد، دشمن می‌گوید استقبال ضعیف است و مردم نمی‌خواهند رأی دهند.

حفظ وحدت در شرایطی که انتخابات حساسی پیش رو داریم از ضروریات است

این نماینده مجلس تاکید کرد: در زمان جنگ هم انتخابات تعطیل نشد و مردم پرشور در انتخابات حاضر شدند. حفظ وحدت در شرایطی که انتخابات حساسی پیش رو داریم از ضروریات است. هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم بیشتر احساس مسئولیت کرده و در این امر خطیر شرکت می‌کنند.

حفظ وحدت در شرایطی که انتخابات حساسی پیش رو داریم از ضروریات است. هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم بیشتر احساس مسئولیت کرده و در این امر خطیر شرکت می‌کنند.

هر 2 جناح خواستار افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستند

ذوالقدر گفت: هر 2 جناح کشور خواستار برگزاری انتخابات پرشور و مشارکت بالای مردم هستند. هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد سبد رأی کاندیداها پرتر می‌شود که این موضوع هم به نفع کاندیداهاست هم به نفع جامعه و نظام جمهوری اسلامی.

او ادامه داد: در هفته منتهی به انتخابات، میتینگ‌ها و همایش‌هایی برگزار می‌شود و فرصت در اختیار کاندیداها قرار می‌گیرد تا برنامه‌هایشان را عنوان کنند. اگر کاندیدایی پیش از این نیز نماینده بوده، در مورد عملکردش صحبت می‌کند که قطعاً این موضوع در ایجاد موج و افزایش مشارکت مردم تاثیر خواهد گذاشت.

این نماینده مجلس به راهکار افزایش وحدت و اعتماد مردم به حاکمیت اشاره کرد و گفت: راهکار این است که دولت به وعده‌ای که به مردم می‌دهد عمل کند. باید در جامعه امید وجود داشته باشد. یکی از راه‌های اعتمادسازی در جامعه، ایجاد امید در مردم است.

باید اعتماد مردم به حاکمیت را تقویت کرد

ذوالقدر تاکید کرد: نباید ناامیدی در جامعه دمیده شود. نباید سیاه‌نمایی بیش‌ از حد باشد. هر جامعه و هر کشوری مشکلات خاص خودش را دارد. ما نیز گرفتار تحریم هستیم و برخی کشورها از جمله همسایگان‌مان علیه ما مواضعی دارند. بنابراین شرایط ما عادی نیست. باید در جامعه امید به وجود آوریم و به طرق مختلف اعتماد مردم به حاکمیت را تقویت کنیم. امیدوارم بتوانیم انتخابات مجلس یازدهم را مانند سایر انتخابات پرشور برگزار کنیم و مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها