حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران :

نرخ سود تسهیلات مسکن مهر واحدهای بدون متقاضی 18 درصد می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در صورتی که متقاضیان مسکن مهر واحد خود را تحویل نگیرند نرخ سود تسهیلات آنها از یارانه‌ای به 18 درصد افزایش می‌یابد.

نرخ سود تسهیلات مسکن مهر واحدهای بدون متقاضی 18 درصد می‌شود
کد خبر: 382439
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۶:۰۴:۳۷

اعتمادآنلاین| حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدی در مراسم بهره برداری از 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس گفت: از مجموع 400 هزار واحد مسکن مهری که قرار بود در شهرهای جدید ساخته شود 340 هزار واحد دارای متقاضی بود که در حال حاضر از این 340 هزار واحد، 325 هزار واحد مسکن مهر در مرحله اتمام نازک کاری قرار دارند که نشان می‌دهد بخش ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید رو به اتمام است.

وی افزود: از 340 هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی در شهرهای جدید تاکنون 250 هزار واحد فروش اقساطی و تحویل متقاضیان شده اما 80 هزار واحد بلاتکلیف باقی مانده است که به دلایلی از جمله وجود دلالان، عدم مراجعه مردم و درگیری متقاضیان با تعاونی‌ها این واحدها هنوز تحویل نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: در شورای عالی مسکن به تصویب رسانده‌ایم که اگر متقاضیان واحدهای مسکن مهر که ساخت آنها به اتمام رسیده برای تحویل مراجعه کنند نرخ سود تسهیلات آنها را از نرخ سود یارانه‌ای که شامل 4، 7 و 9 درصد است به نرخ سود 18 درصد افزایش دهیم.

وی یکی دیگر از دلایل عدم مراجعه متقاضیان مسکن مهر شهرهای جدید که ساخت واحد آنها به پایان رسیده ولی تحویل نگرفته‌اند را مشکلات زیرساختی دانست و گفت: قرار شد از محل تبصره 8 قانون بودجه سال جاری وزارت راه و شهرهای از محل منابع داخلی خود به تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر اختصاص دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هزار و 50 میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید برای پروژه‌های زیرساختی، زیربنایی و روبنایی مسکن مهر تا پایان امسال هزینه خواهیم کرد.

وی یکی دیگر از منابع درآمدی تکمیل زیربناهای مسکن مهر را فروش عرصه عنوان و اظهار کرد: از فروردین امسال فروش عرصه‌ها آغاز شده و منابع درآمدی آن به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اختصاص دارد.

طاهرخانی با تاکید بر اینکه هیچ مسکن مهر شهر جدیدی نداریم که مشکل کمبود مدرسه داشته باشد، گفت: در دو سال اخیر 94 باب مدرسه، 56 ورزشگاه، 7 فرهنگسرا، 24 مسجد و چند پارک و درمانگاه در سایت‌های مسکن مهر شهر جدید احداث کرده‌ایم.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها