کد خبر: 382440
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۶:۰۸:۵۶
| |

محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

پرونده‌های تخلف انتخابات 13 برابر کاهش یافت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تا امروز 23 پرونده تخلف قضایی مربوط به انتخابات در کشور تشکیل شده در حالی که دوره قبل، تا چنین روزی 300 پرونده تشکیل شده بود.

پرونده‌های تخلف انتخابات 13 برابر کاهش یافت
کد خبر: 382440
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۶:۰۸:۵۶

اعتمادآنلاین| محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کنگان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمترین تخلفات انتخاباتی از ناحیه عوامل برگزاری انتخابات در 41 سال گذشته مربوط به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

او افزود: تا امروز تنها 23 پرونده تخلف قضایی مربوط به انتخابات در کل کشور در دستگاه قضایی تشکیل شده و این در حالی است که در دوره قبل تا چنین روزی تعداد پرونده‌های قضایی تشکیل شده، 300 پرونده بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه گذاران گفت: حمایت قانونی از فعالان اقتصادی تکلیفی ملی بر دوش دستگاه قضایی است.

الفت به موضوع ایجاد زندان در برخی شهرستان‌ها از جمله جنوب استان بوشهر اشاره و بیان کرد: در صورتی که زمین را فرمانداری تهیه کند در کمترین زمان ممکن بازداشتگاه 60 نفره در کنگان راه اندازی خواهد شد.

او درباره مشکل برخی از اهالی کنگان و بنیاد مستضعفان گفت: گزارشی در این خصوص تهیه شود تا پس از اطلاع ریاست دستگاه قضا، با مسئولان بنیاد مذاکره و این موضوع بیشتر بررسی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه درباره مشکل برخی اهالی سیراف با میراث فرهنگی نیز با تاکید بر پیگیری موضوع افزود: زمین‌هایی که ثبت ملی شده باشند باید جایگزین شود.

الفت با اشاره به رضایت عمومی از سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه، نظارت، کنترل و پایش، ارتباط صمیمی با مردم، بهبود عملکرد دستگاه قضایی و برطرف شدن معایب و نواقص را از مهمترین اهداف این سفرها عنوان کرد.

او، همچنین تصمیمات شتابزده و گاه غیرکارشناسی را از آفت‌های کشور دانست و گفت: مسئولان باید از هرگونه تصمیم جناحی و تصمیم‌هایی که در آن تعارض منافع وجود دارد اجتناب کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی مردم از جرائم بیان کرد: امروز پیشگیری از وقوع جرم وظیفه‌ای ملی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها