کد خبر: 382445
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۶:۲۶:۲۸
| |

مدیرعامل گروه بهمن‌دیزل:

صادرات مینی‌بوس و کامیونت به عراق و سوریه/ تولید 2 خودروی نیمه‌سنگین جدید در سال آینده

مدیرعامل گروه بهمن‌دیزل با اشاره به آغاز صادرات مینی‌بوس شیلر به عراق گفت: این برند یک محصول ژاپنی شناخته می‌شد و امکان صادرات آن وجود نداشت اما در حال حاضر که توانستیم آن را داخلی‌سازی کنیم، صادرات آن دیگر مشکلی ندارد به همین منظور مذاکرات لازم با عراق و سوریه انجام شده و به زودی اولین محموله صادراتی به آن کشورها ارسال خواهد شد.

صادرات مینی‌بوس و کامیونت به عراق و سوریه/ تولید 2 خودروی نیمه‌سنگین جدید در سال آینده
کد خبر: 382445
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۶:۲۶:۲۸

اعتمادآنلاین| در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه کامیونت و مینی‌بوس شیلر محمد محمدی مدیرعامل گروه بهمن‌دیزل با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌های اعمال شده، گفت: با توجه به اینکه خودرو و صنایع وابسته به آن دومین تحریم اعمال شده از سوی آمریکا بود اما این صنعت در کشور پس از یک شوک کوتاه‌مدت دوباره با اعتماد به نفس و با اتکا به جوانان و مهندسان داخلی به عرصه بازگشت؛ به طوری که امروز شاهد تولید انبوه دو خودرو حمل و نقل عمومی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مجموعه نقش بسزایی در حمل و نقل کارا بر عهده دارد تمام توان ما بر روی افزایش ظرفیت بود؛ به طوری که در سال جاری 80 درصد تولیدات مربوط به ایسوزو و 20 درصد کامیونت و مینی‌بوس شیلر بود که البته این نسبت در سال آینده تغییر خواهد کرد؛ به طوری که ایسوزو به 20 درصد و شیلر به 80 درصد خواهد رسید. مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته سال آینده 144 دستگاه کامیونت و مینی‌بوس شیلر تولید و تحویل مشتری خواهد شد که نسبت به امسال افزایش 200 درصدی خواهد یافت.

مدیرعامل گروه بهمن‌دیزل با اشاره به تولید خودروهای جدید در سال آینده گفت: مطابق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، سال آینده دو محصول MB3 یا همان مینی‌بوس بهمن 3000 لیتری TB8 یا تراک بهمن 8 تنی رونمایی خواهد شد.

محمدی افزود: هم‌اکنون محصولات این شرکت به لحاظ کیفی 3 و 4 ستاره هستند که به دنبال آن هستیم تا در سال آینده کیفیت آنها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به آغاز صادرات مینی‌بوس شیلر به عراق گفت: این برند یک محصول ژاپنی شناخته می‌شد و امکان صادرات آن وجود نداشت اما در حال حاضر که توانستیم آن را داخلی‌سازی کنیم، صادرات آن دیگر مشکلی ندارد به همین منظور مذاکرات لازم با عراق و سوریه انجام شده و به زودی اولین محموله صادراتی به آن کشورها ارسال خواهد شد.

در ادامه این مراسم یوسف الهی شکیب مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به نگاه تقابلی برخی نهادها به بخش خصوصی گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که برخی سازمان‌ها و نهادها نگاه تعاملی ندارند و بیشتر به دنبال تقابل و رقابت ناسالم هستند. این در حالی است که بخش خصوصی واقعی می‌تواند در این برهه از زمان اقتصاد کشور را نجات دهد.

وی ادامه داد: موانع بانکی و محدودیت‌های ناشی از تحریم تنگناهایی برای بخش خصوصی ایجاد کرده، از سویی دیگر توقف شماره‌گذاری سبب شد که زیان چندمیلیاردی به این شرکت تحمیل شود.

الهی شکیب افزود: رویکرد مدیران باید به سمت پیشرفت صنعت خودروسازی باشد و این امر جز با تعامل محقق نمی‌شود. ما در این دوران نه تنها کاهش تیراژ بلکه کاهش نیرو نیز نداشتیم و امیدواریم با بازگشت نگاه تعاملی مدیران شاهد توسعه بیشتر و تولید محصولات جدیدتری باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها