کد خبر: 382449
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۶:۴۴:۴۳
| |

محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

تغییر دفتر مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای را حل می‌کند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تغییر دفتر بخشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سازمان برنامه و بودجه بخشی از مشکلات این دانشگاه را حل می‌کند.

تغییر دفتر مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای را حل می‌کند
کد خبر: 382449
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۶:۴۴:۴۳

اعتمادآنلاین| محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به اینکه امروز دغدغه آموزش عالی کشور اعتلای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کنار سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جامعه آماری بسیار بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی قرار دارد و با عنایت به وسعت جغرافیایی این دانشگاه در 31 استان کشور، لزوم توجه ویژه به این نوع از آموزش‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه انتزاع دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش و الحاق آن به نظام آموزش عالی در سال 1390 تصمیم درستی بود بیان کرد: متاسفانه الزاماتی که بعد از این تصمیم مورد نیاز بوده اتفاق نیفتاد و این دانشگاه بعد از گذشت چندین سال از حضور در نظام آموزش عالی کشور کماکان در حوزه دفتر، بخشی از آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و تخصیص‌های این مجموعه با مدل‌های آموزش و پرورش سنجیده می‌شود.

نظر پور ادامه داد: با عنایت به شرایط اقتصادی موجود امکاناتی که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد محدود شده و با توجه به همه این محدودیت‌ها دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در اختیار دارد در شرایط مطلوبی نیست.

او گفت: با حمایت وزارت علوم و نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه به مأموریت هدفمند دانشگاه فنی و حرفه‌ای و لزوم تغییر دفتر بخشی این دانشگاه از آموزش و پرورش به آموزش عالی حتم دارم شاهد تحولات عظیمی در ارتقای آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی خواهیم بود.


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره اینکه تعداد زیادی کارگاه و آزمایشگاه در این دانشگاه وجود دارد که تجهیزات و امکانات آن قدیمی است بیان کرد: اگر می‌خواهیم این نوع از آموزش‌ها را در کشور گسترش دهیم باید توجه ویژه‌ای به تجهیز و نوسازی آن‌ها داشته باشیم؛ چرا که خروجی دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه مسیری روشن همراه با تولید، کارآفرینی واشتغال است.

او گفت: به نظر می‌رسد با توجه به دستور قبلی رئیس سازمان برنامه و بودجه و نظر مثبت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بودجه این دانشگاه به دفتر بخشی حوزه آموزش عالی منتقل گردد که بنده مطمئن هستم با این کار بخش اعظمی از مشکلات این دانشگاه مرتفع خواهد شد.

نظر پور در پایان عنوان کرد: در ردیف بودجه‌هایی که در حوزه ستاد وزارت علوم به عنوان ردیف متمرکز به خصوص در بحث خیرین آموزش عالی وجود دارد تا آنجا که بتوانیم به این دانشگاه کمک خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها