کد خبر: 382452
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

اسکوچیچ مربی تیم ملی فوتبال ایران شد/ سنگ‌اندازی استرالیا پیش پای ژیمناستیک ایران/ فوتسال زنان ایران بدون بازی تدارکاتی/ دربی تهران، اوج هیجان فوتبال

بعد از جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال برای انتخاب جانشین او دست به کار شد و در نهایت بعد از گذشت 2 ماه با دراگان اسکوچیچ، مربی کروات صنعت نفت آبادان، به توافق رسید.

حجم ویدیو: 16.88M | مدت زمان ویدیو: 00:06:47 دانلود ویدیو
کد خبر: 382452
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی داریم به انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران؛ سنگ‌اندازی کشور استرالیا پیش پای تیم ملی ژیمناستیک ایران؛ لغو دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتسال زنان و همچنین نود و دومین دربی پایتخت.

اسکوچیچ مربی تیم ملی فوتبال ایران شد

بعد از جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال برای انتخاب جانشین او دست به کار شد و در نهایت بعد از گذشت 2 ماه با دراگان اسکوچیچ، مربی کروات صنعت نفت آبادان، به توافق رسید ( بیشتر بخوانیم ).

امیر قلعه‌نویی، علی دایی و برانکو اصلی‌ترین گزینه‌های فدراسیون برای جانشینی ویلموتس بودند که همان ابتدای کار برانکو از جمع گزینه‌ها خارج شد و هدایت تیم ملی عمان را بر عهده گرفت. بعد از برانکو علی دایی، محتمل‌ترین گزینه برای سرمربیگری در تیم ملی بود. هر چند دایی از حمایت بازیکنان تیم ملی هم برخوردار بود اما به یک‌باره روند مذاکرات با این مربی به پایان رسید و فدراسیون فوتبال به سراغ امیر قلعه‌نویی، مربی سپاهان، رفت. قلعه‌نویی تمایل زیادی برای بازگشت به تیم ملی داشت اما مدیران شرکت فولاد مبارکه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند اجازه جدایی به این مربی را نمی‌دهند و به همین خاطر هم مذاکرات فدراسیون با این مربی به پایان رسید ( بیشتر بخوانیم ).

درست در زمانی که همه اهالی فوتبال فکر می‌کردند وحید هاشمیان هدایت تیم ملی را به عهده می‌گیرد فدراسیون فوتبال در اقدامی کاملاً عجیب نام اسکوچیچ را به عنوان مربی تیم ملی اعلام کرد ( بیشتر بخوانیم ).

اسکوچیچ چند سالی است که در فوتبال ایران حضور دارد و به خوبی با بازیکنان ایرانی آشناست و همین موضوع می‌تواند به او کمک کند.

دوستداران فوتبال ایران اولین بار نام اسکوچیچ را هفت سال قبل شنیدند. موفقیت او با ملوان باعث شد تا دیگر باشگاه‌های فوتبال ایران هم علاقه‌مند به همکاری با این مربی شوند. او بعد از ملوان راهی فولاد شد و بعد از فولاد هم به خونه‌به‌خونه بابل پیوست. صنعت نفت آبادان آخرین تیمی بود که اسکوچیچ هدایتش را به عهده گرفت ( بیشتر بخوانیم ).

او حالا هدایت یکی از بهترین تیم‌های فوتبال آسیا را بر عهده گرفته و امیدوار است با تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی کسب کند ( بیشتر بخوانیم ).

قرارداد او با فدراسیون فوتبال ایران نزدیک به 200 هزار دلار است ( بیشتر بخوانیم ).

سنگ‌اندازی استرالیا پیش پای ژیمناستیک ایران

در حالی که تیم ملی ژیمناستیک ایران خودش را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک آماده می‌کرد، کشور استرالیا در اقدامی عجیب از صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی امتناع و دلیل آن را هم احتمال پناهندگی ورزشکاران ایرانی در این کشور اعلام کرد.

همین موضوع باعث بروز حواشی زیادی در این رشته شد. کمیته ملی المپیک با انتشار بیانیه‌ای مقصر اصلی عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی را فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد.

در بیانیه این کمیته آمده است: «اینکه بگوییم استرالیا از همکاری برای صدور روادید خودداری می‌کند غیرمنطقی است چرا که در حال حاضر یکی از مدیران ورزشی با توجه به اقدام به موقع کمیته در این زمینه، بدون مشکلی در استرالیا بوده و در حال گذراندن دوره آموزشی بین‌المللی خود است، لذا اگر قرار بر عدم همکاری بود استرالیا برای وی هم نباید روادید صادر می‌کرد.» ( بیشتر بخوانیم )

از طرفی دیگر سعیدرضا کیخا، ژیمناست کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگاران، دلیل عدم صدور ویزا را سنگ‌اندازی دولت استرالیا اعلام کرد و گفت: «با فدراسیون استرالیا ارتباط گرفتم و آنها عذرخواهی کردند و گفتند تصمیم سیاسی بوده، ولی دولت ما این تصمیم را گرفته است.» ( بیشتر بخوانیم )

درست همان زمانی که تصور می‌شد تیم ژیمناستیک ایران نمی‌تواند راهی رقابت‌های انتخابی المپیک شود، استرالیا ویزای بازیکنان تیم ملی را صادر کرد و حالا ژیمناستیک‌کاران ایران می‌توانند در این رقابت‌ها حاضر باشند. ( بیشتر بخوانیم )

فوتسال زنان ایران بدون بازی تدارکاتی

قهرمان فوتسال زنان آسیا، درگیر مشکلات زیادی است و بازی دوستانه آنها هر روز لغو می‌شود. ( بیشتر بخوانیم )

تیم ملی فوتسال زنان قرار بود اسفندماه در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی روسیه برود اما به دلایل نامشخص این دیدار لغو شد. لیلا صوفی زاده نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال درباره علت لغو این دیدار گفته: «فدراسیون روسیه نامه‌ای را ارسال و اعلام کرده دیدار دوستانه در تاریخ دیگری برگزار شود.» او البته نگفته دلیل روسیه برای لغو این دیدار دوستانه چه بوده؛ اما آنچه مشخص است لغو این دیدار دوستانه است. ( بیشتر بخوانیم )

دی‌ماه گذشته هم دیدار دوستانه چین با تیم ملی فوتسال زنان ایران لغو شد و دلیل آن هم احتمال هم‌گروهی با ایران عنوان شد. شهناز یاری، سرمربی تیم ملی زنان ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره لغو این بازی توضیحات بیشتری داد. ( بیشتر بخوانیم )

حالا باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای قهرمان آسیا رخ می‌دهد و آیا می‌تواند بازی تدارکاتی برگزار کند یا خیر.

دربی تهران، اوج هیجان فوتبال

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد و در مهم‌ترین دیدار پرسپولیس و استقلال به مصاف هم رفتند. ( بیشتر بخوانیم )

مهم‌ترین دیدار فوتبال ایران، در حالی برگزار شد که پرسپولیس، شجاع خلیل‌زاده را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و شیخ دیاباته هم به دلیل مصدومیت دربی تهران را از دست داده بود. ( بیشتر بخوانیم )

نکته جالب این بازی حضور یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی روی نیمکت 2 تیم بود. پرسپولیس 4 سال بود که با مربیان خارجی در دربی حاضر می‌شد و استقلال هم در 3 سال اخیر دربی را با یک مربی خارجی تجربه می‌کرد. نتیجه دربی در آخرین باری که هر 2 تیم با مربیان داخلی روبه‌روی هم قرار گرفتند برد پرسپولیس با هدایت حمید درخشان بود. ( بیشتر بخوانیم )

این بازی در نهایت با تساوی 2 تیم به پایان رسید و پرسپولیس 41 امتیازی شد و صدرنشین باقی ماند و استقلال هم 33 امتیازی شد ( بیشتر بخوانیم ).

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها