کد خبر: 382453
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۷:۰۰:۴۳
| |

رضا نجفی، معاون اول دادستان تهران:

توهین، افترا، تهدید و مزاحمت موضوع یک سوم پرونده‌های قضایی است

معاون اول دادستان تهران گفت: حدود یک سوم پرونده‌های قضایی درباره جرائم قابل گذشت توهین، تهدید، افترا و مزاحمت است.

توهین، افترا، تهدید و مزاحمت موضوع یک سوم پرونده‌های قضایی است
کد خبر: 382453
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۷:۰۰:۴۳

اعتمادآنلاین| رضا نجفی، معاون اول دادستان تهران، در آیین گشایش شعب صلحی شورای حل اختلاف مستقر در دادسرای عمومی و انقلاب شهر تهران گفت: باید ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی کنترل شود و فشار کار قاضی از بین برود و تأسیس شعبات شورای حل اختلاف بر همین اساس است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که حرف مردم شنیده شود، مشکلات حل خواهد شد، اما وقتی توجیه قانونی وجود نداشته باشد، کثرت کار قاضی سبب مشکلات بسیاری می‌شود.

نجفی با اشاره به شعبات صلح و سازش تصریح کرد: در این بخش باید از ظرفیت علما و روحانیون بهره برد.

معاون اول دادستان تهران با اشاره به آمار پرونده‌های استان تهران گفت: آذر ماه حدود 38 هزار پرونده به دادسرا‌های تهران وارد شده است و از میان آن 4464 پرونده به شورای حل اختلاف وارد شد.

وی تصریح کرد: حدود یک سوم پرونده‌های قضایی درباره جرائم قابل گذشت توهین، تهدید، افترا و مزاحمت است و این پرونده‌ها با گفت‌وگو حل خواهند شد، لذا خواهش من این است که پرونده‌های قابل گذشت وارد شعبات صلح و سازش شوند.

نجفی بیان کرد: در آیین دادرسی کیفری هم بحث میانجیگری مطرح شده و با این بخشنامه میانجیگری‌ها بیشتر خواهد شد.

معاون اول دادستان تهران تصریح کرد: گاهی اوقات پرونده‌ها در شورای حل اختلاف به کلانتری‌ها ارجاع می‌شوند، اما خواهش من این است که مسائل در شورای حل اختلاف حل شوند.

وی گفت: فضیلت برقراری صلح در میان مردم آنقدر بالا است که شعبات صلح و سازش فرمودند اگر کسی برای صلح دروغ و کذب بگوید هم درست است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها