علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا و مشاوران خانواده قوه قضائیه تشریح کرد:

آخرین جزئیات از قبول شدگان در آزمون وکالت 98 به چه صورت است؟

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درباره آخرین جزئیات قبول شدگان در آزمون وکالت 98 توضیحاتی داد.

آخرین جزئیات از قبول شدگان در آزمون وکالت 98 به چه صورت است؟
کد خبر: 382459
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۷:۱۹:۴۲

اعتمادآنلاین| علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، گفت: حدود 107 هزار نفر در آزمون وکالت سال 98 ثبت نام کردند که این رقم یک رکوردشکنی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه تنها 2343 نفر بدون کارت پایان خدمت ثبت نام کرده بودند، گفت: ما در آزمون نوآوری‌های زیادی داشتیم، چرا که تنها شرط صدور پروانه وکالت داشتن کارت پایان خدمت است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه این افراد کارت پایان خدمت خود را یا تا شهریور ماه دریافت می‌کنند یا می‌خواستند از سهمیه سربازی استفاده کنند، گفت: در این سهمیه 195 قبولی داشتیم که احتمالا با تصحیح پرونده‌ها این تعداد افزایش خواهد یافت و به 250 نفر خواهد رسید.

رئیس مرکز مشاوران خانواده قوه قضائیه افزود: پذیرفته شدگان ما در حوزه قضایی ایثارگران، بسیج و مراکز قضایی نیرو‌های مسلح فعال خواهند شد و این باعث مباهات مرکز است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه برخی به ما اتهام زدند که با این اقدام می‌خواهیم کسب درآمد کنیم که البته با انتشار ریز هزینه‌های برگزاری آزمون متوجه خواهند شد که هزینه برگزاری این آزمون به مراتب بیشتر است، گفت: باید بگویم ما برخلاف برخی اظهارات یک ریال هم بودجه دولتی دریافت نمی‌کنیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه در این آزمون 418 نفر با مدرک دکتری ثبت نام کردند، ادامه داد: در میان قبول شدگان 72 نفر دارای این مدرک هستند.

بهادری جهرمی افزود: در این آزمون 15 هزار و 722 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند که از این تعداد 2 هزار و 683 نفر در مرحله اول قبول شدند که این آمار نشان دهنده بالا بودن سطح علمی آزمون ما است.

او با بیان اینکه تعداد ثبت‌نام کنندگان 41 هزار و 500 نفر زن و 53 هزار نفر مرد بودند، افزود: از این تعداد، 4 هزار و 800 نفر زنان و 7 هزار و 409 نفر مردان آمار قبولی داشتند.

جهرمی با بیان اینکه لازم است بگویم سیر تحولات مرکز بسیار بالا است و ما همزمان با برگزاری آزمون وکالت، انتخابات اعضای هیأت مدیره‌ها را هم برگزار کردیم، ادامه داد: این انتخابات در 17 مرکز استان به طور همزمان برگزار شد.

او با بیان اینکه فرآیند برگزاری انتخابات پروسه طولانی و نفس‌گیری است و برای اولین بار این انتخابات را به صورت کاملا الکترونیکی برگزار کردیم، گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی باعث شد تا میانگین مشارکت ما در کشور به بیش از 70 درصد افزایش پیدا کند و ما در حال حاضر در مرحله اعتراضات هستیم که با پایان این پروسه در اسفندماه افراد نهایی را اعلام خواهیم کرد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه این مرکز برای اولین بار با مراکز طرف استفاده از خدمات خود وارد مذاکره شده است، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد تا خدمات مرکز را توسعه دهیم و معتقد هستیم نباید این مرکز نسبت به نظارت بر خدماتش بلانظر باشد و فقط مرجع صدور پروانه باشد، برای مثال درست است که شرکتی مثل ایران خودرو دولتی نیست، اما همچنان عملا با پول مردم کار می‌کند و لازم است بر خدمات ارائه شده نظارت شود.

بهادری جهرمی بیان کرد: مرکز نمی‌تواند تنها پروانه صادر کند و بعد بگوید برای ما مهم نیست خدمات چگونه ارائه می‌شود و ما برای خود تکلیف قائل هستیم و در این راستا کمیسیونی را تشکیل دادیم که پروژه‌ای 6 ماهه در ایران خودرو را 2 ماهه انجام داد و مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که ما به دنبال مجموعه شما بودیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه آخرین تفاهم‌نامه ما دوشنبه گذشته با وزارت کار بود که به زودی شاهد توزیع مناسب خدمات وکالتی و مشاوره‌ای در سراسر کشور خواهیم بود، گفت: مدنظر داریم با اعلام فراخوان به جامعه عظیم کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه دهیم و خدمات ما نسبت به نرخ‌های رایج کشور متعادل‌تر خواهد بود.

او تصریح کرد: ما همزمان در حال مذاکره با نهاد‌های دیگری هستیم که همه در قالب یک پروژه کلان هستند و به زودی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه لازم به توضیح است که ما در پایان هر پروژه کار کارشناسان خود را ممیزی خواهیم کرد و کسانی که نمره بالا کسب کرده‌اند وارد پروژه بعدی شدند و گروه دوم باید در کلاس‌های ما شرکت کنند، گفت: نگاه ما به همه خانواده مرکز مانند خانواده کانون است، آقای رئیسی همواره در جلسات تأکید می‌کنند که نگاه ما به همه یکسان باشد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه ما وعده داده بودیم تا آزمون کارشناسان رسمی را در اسفندماه برگزار کنیم، اما از افرادی که خود را برای انتخابات اسفندماه آماده کرده بودند عذرخواهی می‌کنیم، گفت: قادر به برگزاری این آزمون نیستیم، چرا که سازمان سنجش توان برگزاری این آزمون را در زمان مشخص شده، نداشت.

او افزود: تاریخ جدید اعلام شده برای برگزاری این آزمون 9 خرداد سال 99 خواهد بود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه مهلت ثبت نام از 1 تا 10 اسفند ماه 98 خواهد بود، گفت: تقریبا تمام رشته‌های دانشگاهی توانایی شرکت در آزمون امسال را خواهند داشت، لذا پیش‌بینی حضور گسترده را خواهیم داشت.

او تصریح کرد: آرائی که اخیرا از سوی دیوان عدالت اداری در خصوص موسسات حقوقی صادر شد به یک معضل چندین ساله پایان داد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تلاش‌هایی که کانون وکلا در این خصوص کرده بود به دلیل آن که استدلال‌های حقوقی برای این مورد مستدل نبود پذیرفته نشد، گفت: در رابطه با ماده 187 برنامه سوم توسعه مرکز استراتژی جدیدی اعلام کرد و قضات دیوان عدالت اداری هم آن را پذیرفتند و ثبت موسسات حقوقی در خصوص غیر وکلا در حوزه مرکز است و مرکز هم فعلا برنامه‌ای ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها