معاون وزیر صنعت: حرکت کشور از مونتاژکاری به نوآوری آغاز شده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز از نظر تربیت منابع انسانی فنی و مهندسی و همچنین علوم کاربردی، رتبه دوم دنیا را داریم و این سرمایه بزرگی است.

معاون وزیر صنعت: حرکت کشور از مونتاژکاری به نوآوری آغاز شده است
کد خبر: 382510
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۰۹:۱۰:۲۹

اعتمادآنلاین| برات قبادیان در آیین افتتاح پالایشگاه پارس پترو شوشتر که شامگاه 16 بهمن برگزار شد، اعلام کرد: یک روز ما با تمام وجود از آب، خاک و ناموس‌مان دفاع می‌کردیم و امروز همان دفاع در قالب اشتغال و تولید صورت می‌گیرد. به صورت بارز در این پالایشگاه، هم اقتصاد مقاومتی، هم اقتصاد دانش‌بنیان و هم شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید را شاهدیم. این‌ها از افتخارات نظام، آن هم در شرایط تحریم‌ها است. این فناوری‌ها در شرایط عادی افتخار ندارد، اما اکنون این اقدامات در شرایطی است که با تحریم مواجه هستیم.

او با بیان این‌که یکی از مولفه‌های اقتصاد دانش‌بنیان، درون‌زا بودن است، افزود: امروز این صنایع با همت، اندیشه و خلاقیت داخلی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی دیگر از مولفه‌های اقتصاد، اقتصاد دانش‌پایه و دانش‌بنیان است. خداوند همه چیز از جمله منابع انسانی را به ما داده و واقعیت این است که امروز از نظر تربیت منابع انسانی فنی و مهندسی و همچنین علوم کاربردی، رتبه دوم دنیا را داریم و این سرمایه بزرگی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دو سال متوالی فرمودند که باید از مونتاژکاری به سمت نوآوری برویم و این حرکت‌ها شروع شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها