کد خبر: 382602
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۴:۲۸:۵۵
| |

پمپئو به 6 کشور از جمله کشورهای آفریقایی می‌رود

وزیر امور خارجه آمریکا برای نخستین بار به قاره آفریقا سفر خواهد کرد؛ اقدامی که بیانگر تمرکز بر قاره‌ای است که به ندرت اولویت دولت کنونی واشنگتن محسوب می‌شود.

پمپئو به 6 کشور از جمله کشورهای آفریقایی می‌رود
کد خبر: 382602
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۴:۲۸:۵۵

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه آمریکا گفت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از 15 تا 19 فوریه (26 تا 30 بهمن) به سنگال، آنگولا و اتیوپی سفر خواهد کرد و در آنجا با رهبران این سه کشور دیدار می‌کند.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: او این تور را با سفر به داکا آغاز خواهد کرد؛ جایی که درباره تعمیق همکاری اقتصادی و امنیتی‌مان با مکی سال، رئیس جمهوری سنگال مذاکره خواهد کرد.

در آنگولا، پمپئو حمایت آمریکا از تلاش‌های این کشور آفریقایی برای ایجاد دموکراسی و مبارزه با فساد را که از زمان کناره‌گیری خوزه ادواردو دوس سانتوس، رئیس جمهوری قدرتمند این کشور در سال 2017 میلادی جریان گرفته، ابراز خواهد کرد.

پمپئو در اتیوپی و در جریان دیدار با آبی احمد، نخست وزیر این کشور از برنامه تاریخی اصلاحات سیاسی و اقتصادی اتیوپی حمایت خواهد کرد. آبی احمد سال گذشته به خاطر اشاعه تغییرات داخلی و حمایت از سازش با اریتره جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

در جریان این تور، پمپئو همچنین سخنرانی در مقر اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا خواهد داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاطر عدم علاقه‌اش به قاره آفریقا معروف است و اغلب به هنگام صحبت درباره کشورهای آفریقایی و موضوع مهاجرت از واژگان زشت و مبتذلی استفاده می‌کند.

سفر پمپئو به قاره آفریقا دقیقا دو سال پس از آن صورت می‌گیرد که رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا توری به آفریقا داشت که شامل پنج کشور می‌شد. ترامپ وی را در حین بازگشت به آمریکا برکنار کرد.

پمپئو پس از سفر به این سه کشور آفریقایی، به عربستان سعودی سفر خواهد کرد. وی همچنین در عمان توقفی خواهد داشت و در آنجا با هیثم بن طارق، سلطان جدید عمان دیدار خواهد کرد و تسلیت خود را به خاطر درگذشت سلطان قابوس ابلاغ خواهد کرد.

پمپئو پیش از سفر به آمریکا در نشست سالانه کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها