در هفتمین روز جشنواره؛

تأخیر در اجرا برای حضور وزیر/حال و هوای شهرآورد به تئاتر فجر رسید

هفتمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تحت تأثیر بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره و همچنین بحث های فوتبالی درباره شهرآورد پرسپولیس و استقلال قرار گرفت.

تأخیر در اجرا برای حضور وزیر/حال و هوای شهرآورد به تئاتر فجر رسید
کد خبر: 382620
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۵:۰۳:۱۱

اعتمادآنلاین| روز چهارشنبه 16 بهمن و در هفتمین روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در آئین اختتامیه سی و هفتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هفتمین جایزه جهانی کتاب سال، در تالار وحدت حضور پیدا کرده بود، از جشنواره تئاتر فجر نیز بازدید کرد.

این بازدید که ابتدا قرار بود ساعت 17 و با تماشای نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» به کارگردانی مهرداد علیپور از شهر گچساران در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر همراه شود، با حدود 30 دقیقه تأخیر انجام شد.

تأخیر 30 دقیقه ای حضور وزیر ارشاد در مجموعه تئاتر شهر که شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، نادر برهانی مرند دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر او را همراهی می کردند، باعث گلایه مخاطبان نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» شده بود.

بعد از پایان اجرا حضور تعداد زیادی از خبرنگاران برای گفتگو با وزیر ارشاد باعث تعجب سید عباس صالحی و پرسش او از شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی شد مبنی بر اینکه «شما به خبرنگاران گفته بودید که من می آیم و خبرنگاران در مجموعه حضور پیدا کرده اند یا این عزیزان برای پوشش جشنواره حضور دارند؟».

در بخشی از پاسخ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرسش های رسانه ها درباره بودجه تئاتر، وقتی صالحی به شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی اشاره کرد تا تلاش وزارت ارشاد و ایجاد شرایط مناسب برای تخصیص و پرداخت بودجه تئاتر تأیید کند، تأیید بدون قاطعیت مدیرکل هنرهای نمایشی باعث خنده وزیر ارشاد و اصحاب رسانه شد. وی در ادامه گفت که تلاش ها برای بهبود شرایط در پرداخت بودجه به جشنواره شده و وضعیت بودجه تئاتر همچنان نامناسب است.

یکی دیگر از اتفاقاتی که البته در روزهای سپری شده جشنواره رخ داده، حضور مهمانان خارجی پنجمین بازار هنرهای نمایشی ایران در سالن های نمایش و گرفتن عکس و فیلم از اجرا با تلفن همراه بود که گاهی در روزهای ابتدایی این رفتار مهمانان خارجی باعث واکنش مسئولان و مراقبان سالن ها می شد.

اما یکی از موضوعاتی که در بین هنرمندان تئاتر، اصحاب رسانه، فعالان و دست اندرکاران سالن های میزبان جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر و همچنین مخاطبان حاضر در سالن ها، در روز هفتم جشنواره مطرح شد، بازی فوتبال بین تیم های پرسپولیس و استقلال بود.

حال و هوای شهرآورد فوتبال یک روز مانده به برگزاری این مسابقه، در جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر وجود داشت و طرفداران 2 تیم درباره این مسابقه و نتیجه آن بحث و گفتگو می کردند. به طور حتم هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر نیز با توجه به مشخص شدن نتیجه دربی تحت تأثیر بحث ها درباره این مسابقه فوتبال قرار خواهد گرفت.

روز چهارشنبه 16 بهمن به غیر از حواشی اشاره شده، جشنواره تئاتر فجر شاهد اجرای آثاری بود که برخی از آن ها در استقبال مخاطب موفق نبودند اما آثار بخش تئاتر خیابانی همچنان اقبال بهتری نسبت به آثار سایر بخش ها داشتند.


منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها