عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان:

تلاش‌ها برای کاهش تنش میان ایران و عربستان ادامه دارد/ کشمیر به‌زودی آزاد می‌شود

نخست‌وزیر پاکستان با انتقاد از اقدامات خصمانه هند در کشمیر گفت: ما کشوری خواستار صلح هستیم و برای کاهش تنش‌ها میان ایران و عربستان تلاش می‌کنیم.

تلاش‌ها برای کاهش تنش میان ایران و عربستان ادامه دارد/ کشمیر به‌زودی آزاد می‌شود
کد خبر: 382641
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۵:۴۲:۵۵

اعتمادآنلاین| «عمران خان» نخست وزیر پاکستان امروز پنجشنبه (17 بهمن) در همایش همبستگی کشمیر که در شهر میرپور برگزار شد، بار دیگر بر آزادی کشمیر تاکید کرد.

او که در جمع کثیری از مردم پاکستان سخنرانی می‌کرد، گفت: تقریباً 8 میلیون نفر در کشمیر از ماه‌ها پیش در حال گذراندان سخت‌ترین شرایط هستند.

عمران خان افزود: هدف از برگزاری این اجتماع عظیم این است که بگوییم تمام مردم پاکستان در کنار کشمیر ایستاده‌اند. همانگونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «پس از هر دشواری آسانی وجود دارد» و او دوست دارد که انسان صبور باشد چراکه گشایشی در انتظار مردم جامو و کشمیر است.

او با اشاره به اقدامات هند در کشمیر گفت: مودی اشتباه بزرگی کرد و به امید خدا به‌زودی کشمیر آزاد خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: امروز کشمیر به یک مناقشه بین‌المللی تبدیل شده و پیش از آن هیچکدام از سران کشورها درباره آن صحبتی نمی‌کردند.

خان با اشاره به تنش‌ها میان هند و پاکستان، گفت: پس از آنکه مودی دو هواپیمای متعلق به پاکستان را مورد هدف قرار داد، ما خلبان اسیر شده آنها را به‌عنوان نمادی از صلح‌طلبی به آنها باز گرداندیم. آنها کشمیر را به خاک و خون کشیدند و ادعا کردند که 500 شبه نظامی را در این منطقه کشته‌اند.

عمران خان همچنین افزود: «ما کشوری هستیم که مسائل را در جهان حل و فصل می‌کند. ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا تنش‌ها میان ایران و سعودی را کاهش دهیم. ما سعی می‌کنیم نقش خود را به بهترین نحو انجام دهیم تا صلح در افغانستان برقرار شود. ما یک کشور خواستار صلح هستیم.»

او همچنین با انتقاد شدید از اقدامات خصمانه هند در کشمیر گفت که مودی اعتقادات افراط‌گرایانه‌ای دارد و پس از پیروزی در انتخابات، تصمیم گرفت به کشمیر تجاوز کند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: در 6 ماه گذشته، سازمان ملل سه جلسه را برای رسیدگی به مناقشه کشمیر برگزار کرده و 150 قانونگذار در آمریکا و انگلیس نیز پیگیری این موضوع را بر عهده گرفته‌اند.

عمران‌خان همچنین با اشاره به مذاکرات پاکستان با کشورهای مختلف دنیا در خصوص فاجعه کشمیر، گفت: هند نمی‌تواند برای مدت طولانی به اقدامات خود ادامه دهد چراکه اکنون جهان بهطور کامل موضوع کشمیر ار درک می‌کند.

او همچنین با اشاره به تهدیدات هند گفت: هرگونه اشتباهی از سوی دهلی نو، منجر به شکست خودش خواهد شد و میلیون‌ها نفر برای جنگ با آنها آماده هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها