شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی:

لیست ندادن به اصلاح‌طلبان تحمیل شده است

علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره بیانیه شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان مبنی بر عدم ارائه لیست انتخاباتی در تهران، گفت: اینگونه نیست که تصمیم گرفته باشیم در انتخابات پیش رو لیست ندهیم، بلکه لیست ندادن به اصلاح‌طلبان تحمیل شده است

لیست ندادن به اصلاح‌طلبان تحمیل شده است
کد خبر: 382674
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۷:۳۲:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی روز پنجشنبه درباره تصمیم شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان برای ارائه نکردن لیست انتخاباتی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: برای ما اصل شرکت در انتخابات است و معتقدیم مسیر اصلاحات از صندوق رای عبور می کند و برای صندوق رای اعتبار و ارزش زیادی قائل هستیم و حتی در شرایطی که این صندوق نتواند اصالت‌ها و اعتبار اصلی خودش را داشته باشد، هر مقدار که بهره‌ای از اصالت و اعتبار داشته باشد، باز برای ما فرصت است و می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره دلایل عدم اراده لیست انتخاباتی در تهران گفت: متاسفانه به دلیل مسائلی که در کشور پیش آمده به ویژه حوادث آبان ماه، سرخوردگی بزرگی در جامعه شکل گرفته است و این مساله موجب شده تا بخش زیادی از مردم نسبت به انتخابات بی‌اعتنا شوند. علاوه بر آن سرخوردگی، عملکرد شورای نگهبان هم در رد صلاحیت گسترده چهره‌های شاخص اصلاح طلب، مزید بر علت گردید و موجب شد که دست ما برای شرکت در انتخابات، خیلی بسته باشد. به عبارتی باید صراحتا بگویم اینگونه نیست که ما تصمیم گرفته باشیم در انتخابات پیش رو لیست ندهیم، بلکه لیست ندادن بر ما اصلاح طلبان تحمیل شده است.

شکوری‌راد در ادامه به تضعیف جایگاه مجلس اشاره کرد و گفت: علاوه بر عدم حضور چهره‌های اصلاح‌طلب در جریان انتخابات، شرایط کشور هم به گونه‌ای پیش رفته است که امیدی برای آنکه بتوان مردمی که از کنش اصلاح‌طلبانه سرخورده و مایوس هستند را دوباره به پای صندوق رای آورد کم رنگ شده است؛ چون نامزدهای مورد نظر آن‌ها در صحنه نیستند و مجلسی که می‌خواهد در آینده شکل بگیرد، مگر چه دردی را از آن ها دوا می‌کند؟

وی خاطر نشان کرد: کار احزاب امر به معروف و نهی از منکر است و یکی از شروط اساسی امر به معروف و نهی از منکر هم احتمال تاثیرگذاری است. اما متاسفانه در شرایط امروز کشور، عملا این تاثیر را از دست داده‌ایم و بنابراین تکلیف هم از ما ساقط شده است و به این دلیل است که ما اعلام می‌کنیم که احساس تکلیف برای صدور لیست نکرده‌ایم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد ارائه لیست توسط اصلاح طلبان در سایر نقاط کشور هم گفت: شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و همچنین حزب اتحاد ملت به استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌ها اعلام کرده است که در هر حوزه انتخابیه‌ای که نامزد اصلاح‌طلبی وجود دارد و امید دارند آن نامزد در مجلس بعدی کنش اصلاح‌طلبانه داشته باشد، در انتخابات از او حمایت کنند. بنابراین ارزیابی در استان‌ها به عهده خود شعب احزاب در استان‌ها یا شورای‌عالی سیاست‌گذاری در استان‌ها است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها