خاطره‌نگاری روزهای انقلاب در گفت‌وگوی «اعتمادآنلاین» با هادی غفاری:

مردها دست و خانم‌ها عبای امام را می‌بوسیدند/ امام گفت شاید بختیار بی‌عقلی کند و هواپیما را بزند/ امام مخالف همسفر شدن خانم‌ها با آقایان بودند

هادی غفاری گفت: در شب آخر امام با اهالی نوفل‌لوشاتو دیدار و برای آنها صحبت کرد. امام به فرانسوی‌ها گفت،‌ اگر حضور ما احیاناً آسایش شما را مختل کرده، لطفاً این پدر پیرتان را حلال کنید.

مردها دست و خانم‌ها عبای امام را می‌بوسیدند/ امام گفت شاید بختیار بی‌عقلی کند و هواپیما را بزند/ امام مخالف همسفر شدن خانم‌ها با آقایان بودند
کد خبر: 382677
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: زمانی که آمدن به ایران قطعی شد، امام گفت، بهتر است خانم‌ها با ما نیایند. وقتی علت را پرسیدیم فرمودند، ممکن است بختیار بی‌عقلی کند و هواپیما را بزند؛ اگر قرار است کشته شویم، بهتر است خانم‌ها با ما همسفر نشوند.

امام گفت، لطفاً این پدر پیرتان را حلال کنید

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت:‌ یادم می‌آید در شب آخر امام با اهالی نوفل‌لوشاتو دیدار و برای آنها صحبت کرد. ایشان به فرانسوی‌ها گفت،‌ اگر حضور ما احیاناً آسایش شما را مختل کرده، لطفاً این پدر پیرتان را حلال کنید. این حرف‌ها را آقای قطب‌زاده و مرحوم دکتر یزدی ترجمه می‌کردند.

اشک صورت‌ مردم را پر کرده بود

او افزود: وقتی سخنان مرحوم امام تمام شد نمی‌دانید چه صحنه احساسی‌ای به وجود آمد. اشک صورت‌ مردم را پر کرده بود و با صدای بلند گریه می‌کردند. بعد از اینکه امام به خانه برگشت، همهمه‌ای پیچید که همسایه‌های امام با صدای بلند می‌گفتند «ما منتظر خمینی هستیم، ما منتظر خمینی هستیم». به همین خاطر امام دوباره به بیرون رفت، مردان دست و خانم‌ها عبای ایشان را می‌بوسیدند و گریه می‌کردند.

همه محزون شدیم و گریه کردیم

هادی غفاری در پایان صحبت‌هایش گفت: بعد از رسیدن به فرودگاه،‌ امام 10 دقیقه برای همه ما صحبت کرد و گفت چون جان‌تان در خطر است شما با من نیایید و اگر قرار است‌ کسی کشته شود، فقط من بمیرم. در آن لحظه همه طوری محزون شدیم و گریه کردیم که گویی یکی از فرزندان‌مان جلوی چشم‌مان از دنیا رفته بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها