کد خبر: 382759
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۱:۲۶:۰۵
| |

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری:

کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری گفت: با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی به سبب تحریم‌های ظالمانه آمریکا، کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای زیادی درحال بهره‌برداری یا اجرا است.

کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است
کد خبر: 382759
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۱:۲۶:۰۵

اعتمادآنلاین| ‌ محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری روز جمعه درمراسم متمرکز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی 256 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: امروز دولت با همراهی بخش خصوصی در کنار یکدیکر به توسعه، عمران و ایجاد اشتغال و رفاه برای مردم کشور تلاش می‌کنند.

وی، هدف اصلی دولت را ایجاد رفاه برای مردم دانست و اضافه کرد: در کنار این موضوع، برنامه‌ریزی برای توسعه همه جانبه کشور بویژه استان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته و محروم از جمله استان گلستان را نیز از همان سال 92 تا الان در دستور کار قرار داده و برای تحقق آن از همه ظرفیت‌های اعتباری، امکانات و نیروی انسانی متخصص و متعهد موجود استفاده می‌کند.

دکتر واعظی تصریح کرد: با این حال به سبب فشارها و تحریم‌های اقتصادی آمریکا، دولت نمی‌تواند هر آنچه را که برنامه‌ریزی کرده و یا تمایل دارد را به راحتی اجرایی نماید اما همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا کشور در همه ابعاد توسعه پیدا کند و در این مسیر لحظه‌ای نیز از پیشبرد اهداف توسعه‌ای خود غافل نیست.

وی ادامه داد: براساس این راهبرد دولت، از دو سال پیش تا الان و با وجود تنگناهای مالی به سبب تحریم‌های اقتصادی دشمنان اما هیچ پروژه عمرانی یا اقتصادی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تعطیل نشده است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری، به برنامه‌ریزی برای ایجاد 30 هزار شغل در گلستان با هماهنگی دولت، وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این هدف از ابتدای امسال و با وجود حادثه سیل و مشکلات آن، تا الان محقق شده و انشاالله در ایام باقیمانده از سال، شغل‌های بیشتری نیز در این استان ایجاد می‌شود.

دکتر واعظی بابیان اینکه امسال مشابه ایجاد این تعداد شغل در کشور بویژه در استان‌های محروم زیاد داشته‌ایم، افزود: این موفقیت‌ها در سایه وحدت، همدلی و انسجام بین مجموعه دولت و بخش خصوصی بوده تا به دشمنان بگوییم که با وجود تحریم‌ها و فشارهای شما اما ما ناامید نشدیم و به تولید و تامین نیازهای خود و حتی صادرات ادامه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان از کار و تلاش و صبر و مقاومت ملت و کشور ما ناامید شده و حتی ادبیات آنها که تا سال گذشته با زور و تهدید قصد مذاکره داشتند، تغییر کرده و امروز التماس می‌کنند که با ما مذاکره کنند اما جمهوری اسلامی دست رد به سینه آنها زده چون نمی‌شود روی حرف آنها حساب باز کرد.

دکتر واعظی تصریح کرد: امروز کار و تلاش برای توسعه کشور، رونق تولید و ایجاد اشتغال و رفاه برای مردم در سراسر کشور درحال انجام است به گونه‌ای که کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده که یک نمونه آن را در شهرستان گنبدکاووس شاهد هستیم که فقط در دهه فجر امسال مبلغ 10 هزار و 166 میلیارد ریال پروژه با اشتغالزایی حدود هزار نفر افتتاح یا عملیات اجرایی آن را آغاز کردیم.

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین با اشاره به اجرای پروژه زنجیره تولید تخم مرغ در گنبدکاووس با سرمایه گذاری 3 هزار و 900 میلیارد ریالی بخش خصوصی، ادامه داد: حضور سرمایه‌گذار دراین شهرستان به واسطه وحدت و همدلی و فراهم کردن اعتماد عمومی برای سرمایه گذاران توسط مردم، علما و روحانیون و مسوولان بوده است.

دکتر واعظی به سیل روزهای آغازین امسال در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: در زمان سیل در سفر همراه با رییس جمهوری به این استان، با وجود مشکلاتی که سیل برای مردم ایجاد کرده بود اما مردم گلستان که از اقوام و مذاهب مختلف هستند، مردمی بسیار خوب، نجیب و قانع بودند و این انرژی مسوولان را برای خدمت بیشتر مضاعف می‌کند.

وی گفت: امروز در گلستان از اقوام و مذاهب مختلف زندگی می‌کنند و مسوولان آن نیز که از سراسر کشور هستند، خدمت به چنین مردمی را مایه افتخار خود می‌دانند.

واعظی اضافه کرد: قبل از سفر به گلستان خدمت رییس جمهوری بودم و ایشان فرمود که سلام ویژه بنده را به مردم گلستان و علما و روحانیون شیعه و اهل سنت آن برسانید.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در پایان سخنان خود نیز با بسیار مهم دانستن راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برلزوم حضور پرشور و گسترده مردم دراین دو رخداد بزرگ سیاسی تاکید کرد و گفت: شرایط حساس کشور، حضور همه گروه‌های مردم و جریان‌های سیاسی را در این دو آزمون بزرگ ضروری کرده است.

واعظی افزود: حضور مردم در این دو رخداد با وجود برخی محدودیت‌ها و مشکلات مالی و اقتصادی باید در همه نقاط کشور بسیار پرشور و گسترده باشد زیرا پیام یکصدایی و عدم اختلاف بین نیروهای داخلی را به دشمنان مخابره و توطئه‌های آنها را نیز خنثی می‌کند.

وی اضافه کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دوم اسفند امسال، علاوه بر مصون کردن کشور در برابر توطئه‌های دشمنان، باعث خوشحالی دوستان جمهوری اسلامی در سراسر جهان و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

دراین مراسم استاندار گلستان، معاونین او و برخی مدیران کل استان به همراه جمع زیادی از مدیران و اقشار مختلف مردم گنبدکاووس حضور داشتند.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها