جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری، زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور

محمدحسین ایمانی خوشخو، رییس دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری از برگزاری دومین دوره‌ی این جایزه با هدف رونق اقتصادی تا پایان امسال خبر داد.

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری، زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور
کد خبر: 382768
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۱:۴۴:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ محمدحسین ایمانی خوشخو، رییس دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری با اشاره به تاکید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برگزاری جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای موثر و قدرتمند برای ارتقا و توسعه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری، گفت: الگوی ارزیابی تعالی گردشگری منطبق با الگوی بین المللی EFQM است و در جلسات مختلف توسط اساتید و خبرگان گردشگری و تعالی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

او تاکید کرد: الگوی تعالی صنعت گردشگری با ارزیابی 9 معیار مهم در حوزه توانمندسازها و نتایج از جمله مدیریت، خط مشی و راهبردها، سرمایه انسانی، منابع و همکاری‌ها، فرایندهای مدیریت بازار و ارائه خدمات و محصولات گردشگری و نیز نتایج در مورد گردشگران، سرمایه انسانی، جامعه میزبان، محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان، به یادگیری، بهبود و نوآوری کسب وکارها و سازمان‌های فعال در حوزه گردشگری کمک قابل توجهی می‌کند.

ایمانی خوشخو با تاکید بر اینکه امروزه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری برای قرار گرفتن در زمره بنگاه‌ها و سازمان‌های برتر و پیشی گرفتن از رقبا در بازار ملی و بین‌المللی از این الگوی جامع استفاده می‌کنند، افزود: امسال در ایران نیز شرکت‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری با پیاده‌سازی الگوی تعالی در مجموعه خود، نسبت به خودِ ارزیابی اقدام و با حضور در دومین دوره اعطای جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری میزان تعالی شرکت خود را محک می‌زنند. بنابراین می‌توان علاوه بر بهبود توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و برون رفت از اقتصاد تک محصولی را شاهد باشیم.

رئیس جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری با اشاره به گستره کاربرد الگوی تعالی صنعت گردشگری گفت: جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری در هشت بخش نهادهای دولتی مرتبط با صنعت گردشگری، واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و خدمات غذایی، شرکت‌های حمل و نقل گردشگر، واحدهای تفریح و سرگرمی، برگزارکنندگان رویدادها و همایش‌های گردشگری و سایر فعالان حوزه صنعت گردشگری برگزار می‌شود. لذا علاوه بر مجموعه‌های کوچک، متوسط و بزرگ، دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های استانی نیز در این فرآیند حضور دارند.

ایمانی خوشخو با تاکید بر شعار رونق تولید، معتقد است: توسعه اقتصاد داخلی از سازمان‌ها و بنگاه‌های متعالی حاصل می‌شود و زمانی می‌توانیم به رونق تولید امید داشته باشیم که سازمان‌های تولیدی و خدماتی و دستگاه‌های پشتیبان آن‌ها یعنی دستگاه‌های دولتی و اجرایی در مسیر تعالی قرار گیرند. برای تحقق این موضوع ضروری است همه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری کشورمان پیاده‌سازی ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین تعالی را در دستور کار خود قرار دهند و تا حصول نتیجه آن را مدیریت و ارزیابی کنند.

ایمانی خوشخو با بیان این‌که مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری 13 اسفند برگزار و سازمان‌های برتر این دوره نیز معرفی می شوند، نخستین دوره جایزه را که اسفند سال گذشته برگزار شده، موفقیت‌آمیز دانست و ادامه داد: مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری با حضور نهادها، سازمان‌ها، متخصصان و مجموعه‌های فعال در صنعت گردشگری، در 13 اسفند ماه 1398 برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها