کد خبر: 382772
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۱:۵۴:۱۸
| |

فراکسیون صادقون: آمریکا و عربستان پشت خشونت‌ها در «نجف اشرف» هستند

یک عضو فراکسیون صادقون در پارلمان عراق اعتراضات خشونت‌بار در نجف اشرف را نقشه آمریکا و عربستان برای غافل کردن ملت عراق از موضوع اخراج نیروهای بیگانه از خاک کشورشان توصیف کرد.

فراکسیون صادقون: آمریکا و عربستان پشت خشونت‌ها در «نجف اشرف» هستند
کد خبر: 382772
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۱:۵۴:۱۸

اعتمادآنلاین| یک عضو فراکسیون پارلمانی «صادقون» که بخشی از ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» را تشکیل می‌دهد، آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را متهم کرد که برای تشدید بی ثباتی و ناآرامی در عراق تلاش می‌کنند.

«عبدالامیر تعیبان» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «طرف‌هایی خارجی در پشت پرده حوادث در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق را کارگردانی می‌کنند».

عضو پارلمان عراق تاکید کرد: «شکست نقشه آمریکا در ترتیب دادن حمله‌ای توسط نفوذی‌ها و اغتشاشگران به زندان الحوت (محل نگهداری عمده‌ترین سرکرده‌های گروه‌های تروریستی) در شهر الناصریه(مرکز استان ذی قار که طی ماه‌های گذشته شاهد شدیدترین ناآرامی‌ها بود) موجب شد که واشنگتن آشوب‌ها و خرابکاری‌ها را به استان‌های امن‌تر از جمله نجف اشرف بکشاند».

تعیبان تصریح کرد: «آمریکا در پس حوادث تخریب، سوزاندن، آشوب پراکنی و هرج و مرج افکنی به دنبال سرگرم کردن ملت عراق و پرت کردن حواس آنها از مسئله اخراج نیروهای بیگانه از خاک کشورشان است».

او در پایان گفت: «واشنگتن و ریاض خیال می‌کنند که استان‌های مرکزی و جنوبی عراق آماده اند تا اهل تسنن در آنجا آتش جنگ را شعله ور کند».

استان نجف چهارشنبه شب شاهد درگیری میان عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان با کلاه آبی‌ها در میدان الصدرین در مرکز شهر نجف بود که به گفته این وبسایت خبری، با جان باختن 22 نفر و زخمی شدن 179 نفر همراه بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها