کد خبر: 382775
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۲:۰۶:۲۱
| |

26 کودک روسی وابسته به داعش به کشورشان بازگردانده شدند

26 کودک شش تا هشت ساله روسی که در اردوگاه‌ها و زندان‌های مخصوص تروریست‌ها در سوریه به‌سر می‌بردند، به مسکو بازگردانده شدند.

26 کودک روسی وابسته به داعش به کشورشان بازگردانده شدند
کد خبر: 382775
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۲:۰۶:۲۱

اعتمادآنلاین| هواپیمای حامل 26 کودک روسی که از اردوگاه‌ها و زندان‌های مخصوص تروریست‌های داعش، آزاد شده بودند؛ امروز (جمعه) وارد مسکو شد.

«آنا کوزنتسووا» کمیساریای ریاست‌جمهوری روسیه در امور کودکان در این خصوص به خبرگزاری اسپوتنیک، گفت که این کودکان به یک مرکز نگهداری مخصوص کودکان منتقل شده‌اند.

او روز گذشته پس از اینکه توانست در رایزنی با مقامات کرد در شمال سوریه، 35 کودک روسی را از اردوگاه «الهول» آزاد کند؛ با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در خصوص حل معضل حضور کودکان روسی در سوریه به گفت‌و‌گو نشست.

از این 35 کودک نُه تن از آن‌ها در دمشق باقی ماندند تا مراحل اداری خروج از روسیه در خصوص آن‌ها تکمیل شود و 25 کودک نیز به روسیه بازگردانده شدند.

به گفته صلیب سرخ جهانی، در حال حاضر 12 هزار نفر از اتباع دیگر کشورها در اردوگاه «الهول» حضور دارند. چهار هزار زن و هشت هزار کودکی که خانواده تروریست‌های داعشی محسوب می‌شوند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

روسیه از تابستان سال 2017 شروع به بازگرداندن کودکان روسی تروریست‌های داعش کرده و در این خصوص به دستور پوتین کمیته‌ای نیز تشکیل شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها