کد خبر: 382820
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۴:۱۴:۴۸
| |

دری نجف آبادی،خطیب جمعه اراک:

شهادت سردار سلیمانی انگیزه مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دو چندان کرد

دری نجف آبادی، خطیب جمعه اراک گفت: خدا را شکر که دشمنان ما انسان های نادانی هستد و احمق ها نفهمیدند که با جنایاتی همچون ترور سردار سلیمانی تنها انگیزه مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دو چندان می کنند.

شهادت سردار سلیمانی انگیزه مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دو چندان کرد
کد خبر: 382820
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۴:۱۴:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ آیت الله دری نجف آبادی، خطیب جمعه اراک امروز جمعه هجدهم بهمن در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک، حاکمیت تقوا را از دلایل اصلی تفاوت جمهوری اسلامی ایران با نظام های شرقی و غربی عنوان کرد و گفت: اگر امروزه آمریکا و مزدورانش این همه جنایت می کنند و مردم بسیاری را در کشورهای مختلف به خاک و خون می کشند، دلیل اصلی آن فقدان تقوا و نبود تفکرات الهی در میان سیاستمداران آنهاست.

وی ادامه داد: مرز بین حکومت علوی و اموی و همچنین شخصی چون امام راحل (ره) و محمدرضا پهلوی تنها تقواست و همین مهم است که انقلاب اسلامی ایران را با سایر نهضت های جهانی متفاوت کرده است.

وی وجود مکاتبی چون مارکسیسم و کمونیسم را زاییده تفکرات غربیان دانست و خاطر نشان کرد: کاری که برای خدا انجام می شود عین پیروزی است و شکست در آن راهی ندارد و به همین علت است که خداوند باید در همه امورات زندگی ما در اولویت باشد و مانند غربی ها فقط به روزهای یکشنبه محدود نشود.

وی با اشاره به اقدامات جنایتکارانه آمریکا در منطقه، بیان کرد: شخصیت هایی چون سردار سلیمانی و یاران ایشان تا ابد در ذهن مردم باقی خواهند ماند و افرادی چون ترامپ، کارتر، نتانیاهو و سایر جنایتکاران عالم بواسطه اعمال خبیثانه شان در گورستان تاریخ دفن خواهند شد. شهید سلیمانی تا قیام قیامت چون ستاره در آسمان انسانیت خواهد درخشید و نزد خداوند جایگاه والایی خداهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهیدان با نثار خون پاکشان این انقلاب و مردم آن را از هجوم دشمنان بیمه کرده اند، گفت: این ما هستیم که از کاروان شهدا جا مانده ایم و در این ایام الهی که سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم هست، جای ما در بین شهدا خالیست، و گرنه آنها که زنده هستند و طبق آیات الهی در نزد پروردگارشان روزی می گیرند. امروزه نوبت من و شماست که وظیفه خود را انجام دهیم و در حد توان خود هرکاری می‌توانیم در راه اعتلای این انقلاب و ارزش های آن انجام دهیم.

آیت الله دری نجف آبادی به انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: ملت ایران باید در این روز از آرمان های انقلاب آسلامی دفاع کنند و بار دیگر اقتدار و عظمت خود را به رخ جهانیان بکشند. این انقلاب، انقلاب امام زمان و امام حسین(ع) و متعلق به اهل بیت است و به افرادی تعلق دارد که شیوه و منششان برگفته از عاشورا و کربلاست.

خطیب جمعه اراک تاکید کرد: مردم ما در طول 41 سال گذشته وفاداری خود را به این انقلاب ثابت کرده اند و نشان داده اند و همواره در همه صحنه های اجتماعی در برابر فتنه های ضاله دشمنان ایستادگی کرده اند.

استان مرکزی باید در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال که سه شنبه هفته آینده برگزار می شود در استان الگو و اول باشد و همه مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد در این انتخابات حضور به هم رسانند.

وی شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه را یک وظیفه ملی و بدون هیچ منتی دانست و گفت: هر قدمی که انسان در راه اسلام و انقلاب برمی‌دارد و در مسیر حفظ و ارتقای ارزش های آن تلاش می کند، حسنه ای از جانب خداوند برای او در کارنامه اعمالش ثبت و ضبط می شود و خداوند خود بواسطه رحمت گسترده اش همه مجاهدین در این راه را مورد رحمت و غفران خود قرار خواهد داد.

آیت الله دری نجف آبادی به همزمانی راهپیمایی 22 بهمن و مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: خدا را شکر که دشمنان ما انسان های نادانی هستند و احمق ها نفهمیدند که با این جنایاتشان تنها انگیزه مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دو چندان می کنند. من اگر مشاور ترامپ بودم هیچ گاه به او اجازه چنین کاری را نمی دادم و نمی گذاشتم که او با این اقدامش خود را به منفورترین انسان روی زمین از دید مردم تبدیل کند.

وی حضور در راهپیمایی 22 بهمن را مایه افزایش خودباوری و اعتماد به نفس ملی در میان مردم عنوان کرد و گفت: هیچ ملتی با تنبلی به جایی نخواهد رسید و ملت ما نیز باید با مجاهدت خود در عرصه های داخلی و بین المللی عرصه را برای حضور نیروهای متجاوز آمریکایی و مزدورانش تنگ کنند.

وی در ادامه به سالروز گرامیداشت فداکاری تعدادی از نیروهای هوایی کشور در روز 19بهمن 57 و همچنین سالروز شهادت حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و در ادامه گفت: حضور مردم در انتخابات دوم اسفند بسیار حائز اهمیت است و مردم باید با انتخابی هوشمندانه به رشد و ترقی انقلاب و کشور کمک کنند. داوطلبان نیز باید سعی در اجرای انتخاباتی کاملا سالم داشته باشند و در این مسابقه کسب فضایل و خدمت گذاری به مردم از این یکدیگر پیشی بگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها