حسینی شاهرودی، عضو فراکسیون ولایی:

مشارکت بالا در انتخابات به شکل گیری مجلسی قوی و مردمی می انجامد

سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو فراکسیون ولایی مجلس نخستین اصل در تشکیل مجلس قوی را حضور پرشور مردم در انتخابات دانست و گفت: هر چه میزان مشارکت مردم بالاتر باشد مجلسی قوی‌تر برآمده از آرا و حمایت مردمی خواهیم داشت.

مشارکت بالا در انتخابات به شکل گیری مجلسی قوی و مردمی می انجامد
کد خبر: 382846
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۵:۰۳:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو فراکسیون ولایی مجلس با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری درباره مولفه‌های شکل‌گیری مجلس قوی افزود: اگر نماینده‌ای با آرا پایین به مجلس راه پیدا کند به دلیل اینکه حمایت مردمی را به صورت حداکثری در اختیار ندارد تلاش خود را بر دستیابی به دیگر مراکز قدرت متمرکز می کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنین فردی با دست اندازی به قدرتی که در اختیار دارد تلاش می کند تا به نهادهای دیگر قدرت از جمله دولت یا برخی احزاب دست کند و در این شرایط است که در انجام وظایف نمایندگی دچار ضعف و سستی خواهد شد.

وی از دیگر مولفه های شکل گیری مجلس قوی را متاثر از ویژگی های شخصیتی نامزدها برشمرد و افزود: فردی که مردم انتخاب کرده و راهی پارلمان می کنند باید متصف به صفاتی همچون مومن بودن، عدالت خواهی، انقلابی و شجاع بودن، دارای روحیه جهادی و کارآمدی باشد، در یک کلام یک عنصر قوی تمام عیار که بتواند تامین کننده خواسته های مردم در زمینه عدالت، امنیت، معیشت و اقتصاد و همچنین حرکت جهادی در مسیر پیشرفت کشور باشد.

حسینی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات از شاخصه های مهم انقلاب اسلامی است، افزود: انتخابات یکی از شاخصه‌های بارز دموکراسی و مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است به عبارتی حضور مردم در صحنه انتخابات نشانگر پایبندی آنها به نظام بوده و اینکه آنها بر سرنوشت خود حاکم هستند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی نظام اسلامی را حاصل حضور مردم در عرصه مختلف دانست و گفت: در طول 41 بعد از پیروزی انقلاب شاهد حضور گسترده مردم در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی و نظامی بوده ایم، به طور قطع این حضور همیشگی اثباتی بر حقانیت نظامی است که مقبولیت خود را از مردم می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته مجلس، حضور پرشور و آگاهانه همه مردم در انتخابات 2 اسفند را در حل مشکلات داخلی و بین المللی مؤثر برشمردند و تأکید کردند: هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها