رحیمی جهان آبادی، عضو فراکسیون امید:

نامزدها از ورود به عرصه تخریب های جناحی، قومی، مذهبی و فردی رقبای انتخاباتی بپرهیزند

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو فراکسیون امید با بیان اینکه فضای رقابت های انتخاباتی نباید به سمت سیاه نمایی پیش برود، انتخاب گزینه اصلح برای حضور در مجلس را منوط به پرهیز نامزدها از رفتارهای تخریبی دانست.

نامزدها از ورود به عرصه تخریب های جناحی، قومی، مذهبی و فردی رقبای انتخاباتی بپرهیزند
کد خبر: 382847
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۵:۰۸:۰۳

اعتمادآنلاین| ‌ جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه پروسه انتخابات یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است گفت: در این پروسه کارگزاران و مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی اعم از رئیس‌جمهوری، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر و روستا انتخاب شده و برای ملت در بخش های مختلف تصمیم‌گیری می کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس شورای اسلامی درباره رفتارهای انتخاباتی نامزدها افزود: ضرورت دارد پروسه فعالیت‌های انتخاباتی به سمت برنامه محوری و ارائه راهکارها برای حل مشکلات کشور پیش برود زیرا در چنین شرایطی است که تضارب آرا، اندیشه ها، برنامه ها و دیدگاه‌ها شکل گرفته و در نهایت منجر به ایجاد دلگرامی در مردم و انتخاب فرد اصلح خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون نامزد نمایندگی مجلس باید حداقل هایی را داشت باشد ادامه داد: مردم باید از بین افراد تایید صلاحیت شده فرد اصلح را انتخاب کنند یعنی با رصد برنامه های نامزدها به این برسند که چه کسی توانایی و تجربه بیشتری در قانونگذاری و نظارت دارد؛ کدام فرد به دیدگاه های مردم نزدیک است؟ کدام نامزد می تواند مشکلات مردم را بهتر درک کرده و در عرصه تصمیم‌گیری این مشکلات را تبدیل به ظرفیت‌های قانون کند؟ یا اینکه در حوزه نظارت کدام یک از افراد باپاکدستی و صداقت می‌توانند در عرصه‌های مختلف نظارت های لازم را انجام دهند.

رحیمی انتخاب گزینه اصلح را منوط به این دانست که نامزدها دست از تخریب بردارند و گفت: نامزدها باید از ورود به عرصه تخریب های جناحی، قومی، مذهبی و فردی پرهیز کرده و فضای تشتت در جامعه ایجاد نکنند. واقعیت این است که نامزدها یک هفته فرصت انجام فعالیت های انتخاباتی در اختیار دارند که بهتر است این یک هفته فرصتی برای بیان دیدگاه‌های نامزدها در محیطی سالم و آرام باشد تا مردم برای حضور در پای صندوق رای تشویق و ترغیب شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه فضای رقابت های انتخاباتی نباید به سمت سیاه نمایی پیش برود تصریح کرد: کاندیداها به جای تخریب و سیاه نمایی باید به ارائه برنامه های خود برای بهبود امور بپردازند، اگر کسی فردی را برای نمایندگی مجلس قبول ندارد نباید خدمات جمهوری اسلامی را علی رغم همه فشارها و تحریم های بین المللی زیر سوال ببرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی میزان بالای مشارکت را پشتوانه مردمی نظام خواند و گفت: علاوه بر این میزان بالای مشارکت به معنای گذر نظام از فشارهای بین المللی و همچنین فشارهای معاندین، مخالفان و ضد انقلاب است؛ امروز که کشور با تنگناهای مالی و فشار دشمنان روبرو است همگی باید با درک شرایط به گونه ای عمل کنیم که مردم در عرصه تعیین شرنوشت پای صندوق های رای حاضر شوند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها