کد خبر: 382948
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۰۹:۱۷:۴۲
| |

قفس توری پاشنه آشیل استقلال

عملکرد ضعیف خط دفاعی و دروازه‌بان استقلال در لیگ نوزدهم موجب شده تا این تیم با وجود 37 گل زده در 19 بازی، نتواند امتیاز لازم برای کورس قهرمانی کسب کنند.

قفس توری پاشنه آشیل استقلال
کد خبر: 382948
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۰۹:۱۷:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ هجدهم فوتبال ایران برای استقلال تنها یک دستاورد داشت و آن کسب عنوان بهترین خط دفاع لیگ برتر بود؛ خط دفاعی که تنها 13 گل دریافت کرد و دروازه‌بانان آن نیز در 19 بازی موفق به ثبت کلین شیت شدند. اما با پایان این لیگ و آغاز فصل نقل و انتقالات شیرازه دژ مستحکم استقلال از هم پاشید و دروازه این تیم به پاشنه آشیل تبدیل شد. نقطه ضعفی که تا کنون نه تنها برطرف نشده است بلکه این تیم تا هفته نوزدهم لیگ برتر 20 گل دریافت کرده است.

در لیگ هجدهم استقلال 2 دروازه‌بان (سید مهدی رحمتی و سید حسین حسینی) طراز اول داشت و رقابت در این پست موجب شده بود تا کیفیت بازی‌ آنان بالا برود، اما فصل نقل و انتقالات به بدترین شیوه ممکن برای این تیم به پایان رسید.

2 ستون مستحکم آبی‌پوشان (پژمان منتظری و سید مهدی رحتمی) از استقلال جدا شدند و سید حسین حسینی با قید و شرط تمامیت‌خواهی درون قفس توری این تیم جا گرفت. رحمتی به شهر خودرو مشهد رفت و یکی از نفرات اصلی این تیم به شمار می‌رود. نماینده خراسان رضوی با حضور رحمتی در دروازه تنها 12 گل دریافت کرده و با رفتن رحمتی، حسینی شماره یک استقلال شد اما این دروازه‌بان به تنهایی نمی‌تواند حافظ دژ آبی باشد؛ زیرا عملکرد حسینی تا هفته نوزدهم لیگ نشانی از دروازه‌بان مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی ندارد.

وی که در یک مقطع زمانی با 844 دقیقه رکورددار گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران بود اکنون در مجموع 19 بازی 20 بار دروازه خود را باز شده دیده و تیم استقلال را در بین خط دفاع‌های ضعیف لیگ نوزدهم قرار داده است. همچنین او در این فصل تنها در 4 مسابقه موفق به کلین شیت شده و با حسینی رقیب رحمتی فاصله زیادی دارد.

بدون شک کسی در توانایی‌های دروازه‌بان 27 ساله استقلال شکی ندارد اما واقعیتی که وجود دارد آن است که حسینی برخلاف سال‌های گذشته که باید برای رسیدن به قفس توری آبی‌پوشان تلاش می‌کرد امسال دست به تلاش نخواهد زد بلکه خیال راحت او از شماره یک بودن و رفع سایه رحمتی موجب شده تا این سنگربان انگیزه آنچنانی برای تمرین نداشته باشد.

اینکه امروز رحمتی و منتظری در استقلال نیستند و دفاع تیم به چند جوان سپرده شده در بازی روز گذشته شهرآورد به خوبی نمایان بود بازی‌که 2 گل پرسپولیس روی بی‌تجربگی مدافعان به ثمر رسید. استقلال تهران اکنون با خط حمله آتشین خود لرزه به تن حریفان انداخته اما این واقعیت وجود دارد که تیم از لحاظ دفاعی سد محکمی ندارد بلکه قفسی توری آن به پاشنه آشیلی تبدیل شده که تَن مربیان تیم را نیز خواهد لرزاند.

البته نباید تمام گل‌های خورده این فصل استقلال را به پای ضعف دروازه‌بان این تیم نوشت، بلکه عملکرد مدیریت در جذب بازیکن برای خط دفاعی استقلال یکی دیگر از مشکلاتی است که موجب شده تا این تیم در دقایق پایانی در برخی از بازی‌های بزرگ توان حفظ نتیجه را نداشته باشد. اضافه شدن «عارف غلامی» و «سیاوش یزدانی» به خط دفاعی استقلال در حالی است که این 2 بازیکن در شماری از بازی‌ها محروم بودند و در برخی دیگر مصدم. همچنین دفاع استقلال از یک لیدر توانمند و رهبر واقعی خالی است؛ رهبری که بتواند در دقایق حساس ساماندهی این خط را بر عهده بگیرد.

ژنرال‌های خط دفاعی این تیم در سال‌های گذشته در حالی جای خود را به سربازان کم تجربه دادند که این بازیکنان در سخت‌ترین شرایط نمی‌توانند از انجام وظایف سربلند بیرون بیایند. این مشکل و عملکرد حسینی در لیگ برتر فوتبال ایران، زمانی آسیب را بیش از پیش خواهد کرد که این تیم از 21 بهمن ماه باید در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

همچنین استقلال باید یدار معوقه خود را در جام حذفی برابر سپاهان برگزار کند. این حجم از بازی برای دفاع متزلزل آبی‌پوشان نمی‌تواند نوید دهنده روزهای خوبی باشد.

کادر فنی استقلال و مدیریت این تیم باید برای ادامه فصل راهکاری پیدا کنند، راهکاری که بتواند در برابر دروازه تیم ستونی از فرماندهان باتجربه ایجاد کند. اگر این اتفاق محقق نشود بدون شک مبارزه و جنگیدن در میدان با سربازان تازه کار نمی‌تواند اهداف تیم را محقق کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها