معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

توانایی ساخت بیمارستان صحرایی در کوتاه‌مدت/ 44 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت در کشور

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، از آمادگی ساخت بیمارستان‌های صحرایی در کوتاه‌مدت خبر داد و گفت: در صورت بروز شرایط ویژه، نیروهای نظامی و سایر دستگاه‌ها قادر خواهند بود به کمک وزارت بهداشت آمده و امکان تجهیز بیمارستانی صحرایی در مدت زمانی کوتاه را فراهم کنند.

توانایی ساخت بیمارستان صحرایی در کوتاه‌مدت/ 44 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت در کشور
کد خبر: 382983
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۰۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدکامل تقوی‌نژاد، معاون وزیر بهداشت، در خصوص پروژه‌های بهداشتی _ درمانی در حال ساخت وزارت بهداشت و مدت زمان ساخت این پروژه‌ها گفت: روال ساخت پروژه‌ها به صورت عادی ادامه دارد اما، ‌ پروژه‌هایی نیز وجود دارد که قدیمی‌تر باشند.

44هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت در کشور

وی همچنین درباره تعداد تخت‌های بیمارستانی در حال ساخت در کشور، اظهار کرد: حدود 44 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است که بخشی در حال توسعه و بخش دیگری تخت‌های جدید هستند که در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرند. از این تعداد 8 هزار تخت تا پایان امسال و 6 هزار تخت نیز ظرف سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند تا در مجموع 14 هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری برسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه تامین دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم، خاطرنشان کرد: تاکنون از منابع مختلفی که در اختیار بانک مرکزی بوده است کلیه منابع ارزی مورد نیاز برای تهیه تجهیزات فراهم شده است. خوشبختانه امسال هیچ مشکل جدی در تامین دارو و تجهیزات پزشکی نداشته‌ایم و علی‌رغم تمام سختی‌هایی که در تامین منابع ارزی پیش رویمان بود، حتی مشکل تامین داروهای کمیاب نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها