کد خبر: 383054
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۱:۴۲:۵۵
| |

آمریکا به لندن درباره توافق تجاری با «چین» هشدار داد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس هشدار داد، توافق این کشور با شرکتی چینی می‌تواند برای توافقات تجاری لندن و واشنگتن مشکل ایجاد کند.

آمریکا به لندن درباره توافق تجاری با «چین» هشدار داد
کد خبر: 383054
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۱:۴۲:۵۵

اعتمادآنلاین| «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا به دولت انگلیس هشدار داد، عقد قرارداد با شرکت چینی «هواوی» می‌تواند توافق تجاری بین لندن و واشنگتن را به خطر اندازد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، پنس در مصاحبه‌ای گفت: «فکر می‌کنم رئیس‌جمهور [آمریکا] بسیار روشن صحبت کرد و [مایک] پمپئو، وزیر امور خارجه نیز بر آن تأکید کرد که از تصمیم انگلیس درخصوص دادن سهمی به هواوی در فناوری اطلاعات این کشور بسیار نا امید شدند».

معاون رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما عمیقاً نا امید شدیم زیرا زمانی که به‌ درخواست رئیس‌جمهور در ماه سپتامبر (شهریور) به انگلیس رفتم با نخست‌وزیر [بوریس] جانسون دیدار کردم و به او گفتم به محض این‌که از انگلیس از برگزیت خلاص شد مشتاقیم که مذاکره درباره تجارت آزاد با انگلیس را آغاز کنیم و حالا که انگلیس از برگزیت خلاص شده است تیم‌های ما روند مذاکرات را شروع کرده‌اند».

پنس در ادامه گفت: «ولی نمی‌توانیم باور کنیم که استفاده از فناوری‌های هواوی با منافع امنیتی و حریم خصوصی در انگلیس و آمریکا هم راستا باشد و این به‌صورت مسئله‌ای جدی بین ما خواهد ماند».

او در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد انگلیسی‌ها و چینی‌ها موجب لغو قرارداد تجاری میان لندن و واشنگتن خواهد شد گفت: «خواهیم دید. اگر این‌طور باشد خواهیم دید».

پمپئو در سفر چند روز پیش خود به انگلیس از دولت این کشور درخواست کرد در قرارداد خود با شرکت هواوی برای تأمین اینترنت نسل پنجم این کشور «تجدید نظر» کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها