کد خبر: 383066
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۲:۳۲:۴۸
| |

بورس هفته را با چراغ سبز آغاز کرد

معاملات بازار سرمایه در نخستین روز هفته درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با 6948 واحد صعود رقم 452 هزار و 842 واحد را ثبت کرد.

بورس هفته را با چراغ سبز آغاز کرد
کد خبر: 383066
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۲:۳۲:۴۸

اعتمادآنلاین| شاخص کل بازار سرمایه روند صعودی هفته‌های قبل خود را ادامه داد و حتی تا مرز 456 هزار و 488 واحد نیز رشد کرد اما در نهایت رشد آن در رقم 452 هزار و 842 واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با 545 واحد صعود به رقم 147 هزار و 116 واحد رسید.

معامله‌گران بورس امروز 891 هزار معامله انجام دادند که 48 هزار و 193 میلیارد ریال ارزش داشت که نسبت به روز چهارشنبه افزایشی بود. مخابرات ایران تنها نمادی بود که نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشت، درحالی که س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه‌گذاری غدری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در بازار داشتند.

همچنین بانک‌های تجارت، ملت و صادرات ایران، سایپا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با 92 واحد صعود در رقم 5747 واحد ایستاد.

در این بازار 551 هزار معامله به ارزش 27 هزار و 204 میلیارد ریال انجام شد و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس را نیز سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، زرین معدن آسیا و صنایع ماشین‌های اداری ایران تشکیل دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها