کد خبر: 383081
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۳:۱۷:۱۸
| |

افزایش تعداد شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:‌ اکنون 18 شرکت E&P (اکتشاف و تولید) در ایران انتخاب شده‌اند که ممکن است در بازنگری، تعداد آنها بیشتر شود.

افزایش تعداد شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت ایرانی
کد خبر: 383081
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۳:۱۷:۱۸

اعتمادآنلاین| مسعود کرباسیان امروز( شنبه) در مراسم امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری از میادین پارسی و پرنج با اشاره به اینکه طرح گوره- جاسک یک طرح راهبردی است، ادامه داد: خط لوله هزار کیلومتری روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را به شرق تنگه هرمز منتقل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه احداث خط لوله گوره- جاسم توسط پیمانکاران داخلی انجام می‌شود،‌ افزود: برای اولین بار ‌بیش از 150 هزار تن تختال، ورق و لوله نفت ترش در کشور تولید شده که از این میزان، تا کنون 70 هزار تن تبدیل به ورق شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تا کنون 1600 میلیارد تومان ال سی و پیش پرداخت در این پروژه انجام شده و 3900 میلیارد تومان نیز برای احداث بندرگاه، ‌اسکله و گوی شناور هزینه شده است.

وی به امضای 10 قرارداد مطالعه مخزن و نگهداشت تولید به ارزش 6.5 هزار میلیارد تومان با 12 درصد پیشرفت اشاره کرد و گفت:‌ 9 قرارداد نیز در هفته های آینده به امضا می‌رسد. در قالب قراردادهای امضا شده این طرح، 15 دکل حفاری فعال شده‌اند و بالغ بر 80 درصد تجهیزات سفارش شده این طرح، تولید داخلی بوده است.

کرباسیان تاکید کرد:‌ صنعت نفت نفت پشت تولید داخل ایستاده است.

وی به دو اکتشاف مهم در سال جاری اشاره کرد و افزود:‌ میادین نام آوران و ارم امسال به منابع نفتی ایران افزوده شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها