مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات:

تعهدات خودرویی تقریبا به روز شد/ حضور بازرس مقیم در سایپا و ایران خودرو

مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت با اعلام کاهش زمان پاسخگویی به شکایات به زیر 30 روز گفت : بیش از 33 درصد شکایات و تخلفات رسیدگی شده در 6 ماهه ابتدای سال جاری در حوزه امورصنفی بوده است و بعد از حوزه صنفی بیشترین تخلف و شکایت درحوزه خودرو با بیش از26 درصد قرار دارد .

تعهدات خودرویی تقریبا به روز شد/ حضور بازرس مقیم در سایپا و ایران خودرو
کد خبر: 383092
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا صارمیان افزود: همچنین به دلیل اعمال تحریم و مشکلات مربوط به تامین قطعات ، تاخیر درانجام تعهدات شرکت‌های خودرویی، بیشترین شکایت از طرف مشتریان مطرح شده است.


به گفته وی در 6 ماهه ابتدای سال حوزه صنعتی 12.8 درصد ، حوزه معدنی 6.5 درصد ، اشتغال 4.5 درصد امور بازرگانی و تجارت 4.4 درصد ، امورپرسنلی بیش از 3 درصد و تخلفات اداری 2 درصد شکایات و تخلفات را به خود اختصاص دادند .

صارمیان در ادامه با تشریح برنامه های این دفتر افزود : بازرسی های مستمری را در برنامه کاری خود داریم به طوری که در 6 ماهه ابتدای سال 160 نفر روز بازرسی از سازمانهای استانی و سازمانهای تابعه انجام شد و بازرسی های موردی که از طرف و با دستور وزیر محترم صمت و مراجع دیگر صورت می گیرد 39 نفر روز بوده است .

وی ادامه داد : بازرسی های میدانی7 مورد بوده و مهمترین بازرسی های صورت گرفته در سطح استانی به لحاظ موضوع شکایات واصله و عملکرد سازمانی از استانهای تهران،‌لرستان و همدان می باشد.

همچنین سازمانهای زمین شناسی و اکتشافات معدنی ، موسسه مطالعات و و پژوهشهای بازرگانی ، مرکز ملی فرش، وشرکتهای ایران خودرو و سایپا از جمله سازمانهای وابسته و شرکتهایی هستند که بصورت موردی و میدانی تحت بازرسی و نظارت قرار گرفته اند .

حضور بازرس مقیم در سایپا و ایران خودرو

صارمیان تصریح کرد : از سوی این دفتر روزهای شنبه و دوشنبه درمعاونت بازاریابی و فروش شرکت های ایران خودرو وسایپا بازرس مقیم برای رسیدگی به شکایتها و تسریع در رفع مشکلات مشتریان حضور می یابد.

وی اعلام کرد : با اقدامات بهنگام وزارت صمت و تاکید شخص وزیر، شرکتهای بزرگ خودرویی و وارد کننده خودرو تعهدات خود را بروز کردند و بسیاری از شکایات منجر به اخذ رضایت مردم و خریداران شد و هدف ما نیز این است که در این حوزه هماهنگی و تعامل را با شرکتهای خودرویی ادامه دهیم تا بدعهدی های دوران تحریم به حداقل برسد .

صارمیان در ادامه با تشریح وظایف این دفتر افزود : گزارشات و شکایاتی از سوی مراجع نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات ، دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری ، اشخاص حقیقی و .. به این دفتر ارجاع می شود. و ما بلافاصله ثبت و در 24 ساعت اول به مرجع ذیربط منعکس می کنیم و با پیگیری، پاسخ نهایی که دال بر رفع مشکل شاکی باشد به حوزه ذیربط داده می شود.

وی پاسخگویی به شکایات را از دیگر وظایف این دفتر عنوان کرد و افزود: به محض وصول شکایت راستی آزمایی صورت می گیرد و برای محافظت از حقوق مردم به مراجع ذیربط ارجاع خواهد شد .

صارمیان تصریح کرد: اگر شکایات درون سیستمی باشد این دفتر با اعمال سیاستهای خود سعی در رفع مشکل خواهد داشت و نهایتا در صورت عدم رفع باتوجه به شرایط و امکان قانونی این دفتر گزارش به مراجع ذیربط و مقام عالی وزارت منعکس می شود .

وی تاکید کرد : درعین حال که ارزش و کرامات انسانی اشخاص و همکاران باید حفظ و صیانت شود ، براساس وظایف ذاتی این دفتر و تاکیدات وزیر محترم صمت با هرگونه تخلف و جرمی بدون اغماض برخورد می شود،که این موضوع نیز اخیراً‌ به کلیه سازمانها در دستگاههای تابعه ابلاغ گردیده است.

صارمیان ادامه داد : خرداد ماه سال جاری به منظور تقویت و ارتقاء فرهنگ نظارت و بازرسی و همچنین توسعه و استقرار شفافیت عملکرد در سطح وزارتخانه و اهمیت و نقش آن در ارتقاء سلامت اداری و سازمانی و حصول اطمینان از اجرای صحیح قوانین و مقررات، آیین نامه ها و بخشنامه های جاری و تعامل مثبت و سازنده با نهادها و مراجع نظارتی و بازرسی برون سازمانی به تدوین بخشنامه نظام نامه بازرسی و ابلاغ آن توسط مقام عالی وزارت به کلیه معاونتهای ستادی، دفاتر مستقل، واحدهای وابسته و تابعه اقدام کردیم.

صارمیان گفت : در حوزه ارزیابی عملکرد باتوجه به اخذ اطلاعات و مستندات عملکردی براساس شاخصهای عمومی و اختصاصی ازمجموعه حوزه های ذیربط وزارت صمت ارزیابیها به دقت انجام و گزارش کامل نتایج ارزیابی ها به وزیر محترم متبوع و مراجع ذیربط و ریاست جمهوری منعکس می شود .

مقابله با فساد اداری به طور جدی پیگیری می شود

این مقام مسئول در ادامه افزود : به استناد تبصره یک ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل اجرایی آن ، بازرسانی در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها و ستاد وزارتخانه به منظور انجام بازرسی های مستمر در رابطه با تخلفات اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری منصوب شدند تا با انجام بازرسی های لازم و جدیت و پشتکار در محدوده تخلفات موضوع ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری ( رشوه خواری، سوء استفاده از مقام اداری و ....) و رعایت بی طرفی و امانت داری انجام وظیفه نمایند.

شفاف سازی، سالم سازی و مقابله با فساد

صارمیان از طرح ریزی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با فساد در سال جاری خبر داد و گفت: به منظور اجرایی کردن بند 18 از شماره بندهای مرتبط با سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و برنامه های مقام عالی وزارت و در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده، اقدام به تعریف پروژه شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری کرده ایم.

وی افزود : این پروژه با رویکرد سنجش فساد و سلامت اداری جهت نظارت، پیشگیری و ارتقاء سلامت اداری و کاهش فساد و همچنین ارتقاء شناخت، آگاهی بخشی و جلب اعتماد و حمایت عمومی از برنامه های ضد فساد خواهد بود .

مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد : تحلیل نتایج حاصل از سنجش و ارائه گزارش های مدیریتی" ، " شناسایی نقاط آسیب پذیر و زمینه های قابل بهبود و ارائه راهکارهای ارتقای سلامت اداری و سازمانی در سطح وزارت متبوع"و ... از برنامه های این دفتر بوده که تا پایان سال انجام می گردد.

صارمیان با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی قانون است افزود : همکاران این دفتر در میز خدمت شکایت مردم در هر رسته ای از حوزه های صنعت ، معدن و حوزه تجارت و نیز به عنوان ناظر عملکرد همکاران اداری ، سازمانهای تابعه و استانی رسیدگی می کنند و سعی براین است تا با حفظ کرامت انسانی در بهترین وضعیت ممکن پاسخگوی شکایات ارباب رجوعان باشیم.

وی راههای ارتباطی ثبت شکایات و تخلفات را اعلام و افزود : مردم عزیز می توانند با مراجعه به پورتال وزارت صمت به آدرس www.mimt.gov.ir و با پر کردن فرم الکترونیکی ثبت شکایات و نیز مراجعه به سامانه سامد که سامانه الکترونیکی مردم با دولت است و نیز مراجعات حضوری شکایت های خود رابه ثبت برسانند .

همچنین از طریق شماره فکس 88897624 ، شماره تلفن های 88897583 و 88905686 و نیز سامانه پیامکی 09122965087 برای اخذ شکایت و اعلام تخلف درخدمت مردم و همکاران محترم هستیم .

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها