کد خبر: 383127
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۴:۳۰:۰۲
| |

کمیساریای حقوق بشر عراق: 543 نفر از اول اکتبر تاکنون جان باخته‌اند

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق، طی بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان اعتراضات چندماهه اخیر عراق، 543 نفر از جمله شماری از نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.

کمیساریای حقوق بشر عراق: 543 نفر از اول اکتبر تاکنون جان باخته‌اند
کد خبر: 383127
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۴:۳۰:۰۲

اعتمادآنلاین| با گذشت بیش از چهار ماه از آغاز اعترا‌ض‌ها در عراق، کمیساریای عالی حقوق بشر در این کشور، در گزارشی به ارائه جدیدترین آمار از قربانیان درگیری‌های اخیر این کشور پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، طی این مدت، 543 نفر کشته شده‌اند که 276 نفر آنها تنها در استان بغداد، جان خود را از دست داده‌اند و در این میان، 17 نیروی امنیتی نیز کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این مدت، 22 فعال ترور شده‌اند و 72 نفر که به اعتقاد برخی ربوده‌ شده‌اند، مفقود هستند.

در این گزارش آمده است که 2 هزار و 700 نفر در این مدت، دستگیر شده‌اند که همگی به جز، 328 نفر هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه پزشکی نوشت که در این مدت، نزدیک 30 هزار نفر زخمی شدند که شماری از آنها به دلیل اصابت گلوله به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و دولت عراق، برخی افراد مسلح ناشناس را مسئول تیراندازی به سوی معترضان می‌داند.

عراق از یکم اکتبر (نهم مهر ماه) در شرایط ناآرامی به سر می‌برد و معترضان عراقی در شهرهای عمدتا شیعه‌نشین خواستار مبارزه با فساد و رفع ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی شده‌اند. در بعضی از مناطق، با دخالت برخی طرف‌های خارجی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، اعتراضات به آشوب بدل شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها