کد خبر: 383148
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نکرده‌اند/ اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم سهمی ندارند/ برای برخورد با کاندیداهای متخلف خلاء قانونی نداریم/ آقایان اگر مصداقی از خرید رأی از سوی کاندیداها دارند، اعلام کنند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: برای برخورد با متخلفان در قانون شفافیت تامین مالی و نظارت بر فعالیت کاندیداها خلئی وجود ندارد. اما خوب اجرا کردن این قانون به دستگاه اجرایی بستگی دارد و اگر خلئی وجود داشته باشد، در اجراست. قانون شفافیت تامین مالی و نظارت بر فعالیت کاندیداها به تمام فرمانداری‌ها و مراکز انتخاباتی بخشنامه شده و باید سازوکار اجرایی آن را فراهم کنند.

اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نکرده‌اند/ اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم سهمی ندارند/ برای برخورد با کاندیداهای متخلف خلاء قانونی نداریم/ آقایان اگر مصداقی از خرید رأی از سوی کاندیداها دارند، اعلام کنند
کد خبر: 383148
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شیرین جمشیدیان- قاسم میرزایی‌نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو فراکسیون امید، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، در خصوص سهم اصلاح‌طلبان از مجلس آینده گفت: اصلاح‌طلبان گفته‌اند لیست ندارند و کسانی که می‌آیند مشخص است که اصلاح‌طلب واقعی نیستند. معلوم نیست این افراد چه اصلاح‌طلبی هستند. اگر عده‌ای (تحت عنوان اصلاح‌طلبان) لیست دادند، آن‌ وقت باید بررسی کرد که این لیست با چه قابلیت، پتانسیل، نیرو و عده و عُده وارد مجلس می‌شوند تا بتوانیم ارزیابی صحیحی داشته باشیم.

اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نکرده‌اند

او با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نکرده‌اند، ادامه داد: اصلاح‌طلبان پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و انتخابات را تحریم نکرده‌اند، اما لیست ندارند. وقتی لیست ندارند یعنی کاندیدا ندارند. وقتی هم که کاندیدا ندارند یعنی سهمی در مجلس یازدهم نخواهند داشت.

اصلاح‌طلبان پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و انتخابات را تحریم نکرده‌اند، اما لیست ندارند. وقتی لیست ندارند یعنی کاندیدا ندارند. وقتی هم که کاندیدا ندارند یعنی سهمی در مجلس یازدهم نخواهند داشت.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم ‌تاکید کرد: البته ارائه لیست اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها را به خود آنها واگذار کردند. باید در شهرستان‌ها کنکاش کرد که چه تعداد اصلاح‌طلب وجود دارد.

میرزایی‌نیکو در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ادعای یکی از کاندیداها مبنی بر دادن پول برای جمع‌آوری رأی در برخی استان‌ها اعلام کرد: در قانون شفافیت تامین مالی و نظارت بر فعالیت‌ها کاندیداها خریدوفروش رأی جرم محسوب می‌شود. بنابراین اگر تخلفی گزارش شود، برخورد صورت خواهد گرفت. کسی که این موارد را ذکر می‌کند می‌تواند مصادیق را به هیات‌های اجرایی برساند، این اطلاعات جایگاه دارد و باعث محرومیت و عدم صدور اعتبارنامه می‌شود.

برای برخورد با کاندیداهای متخلف خلاء قانونی نداریم/ باید سازوکار اجرایی قانون شفافیت تامین مالی و نظارت بر فعالیت کاندیداها را فراهم کنند

او ادامه داد: برای برخورد با متخلفان در قانون شفافیت تامین مالی و نظارت بر فعالیت کاندیداها خلئی وجود ندارد. اما خوب اجرا کردن این قانون به دستگاه اجرایی بستگی دارد و اگر خلئی وجود داشته باشد، در اجراست. قانون شفافیت تامین مالی و نظارت بر فعالیت کاندیداها به تمام فرمانداری‌ها و مراکز انتخاباتی بخشنامه شده و باید سازوکار اجرایی آن را فراهم کنند.

آقایان اگر مصداقی از خرید رأی از سوی کاندیداها دارند، اعلام کنند

این عضو فراکسیون امید توضیح داد: از همین‌جا به آقای میرسلیم می‌گویم که اگر از تخلف کاندیداها اطلاعی دارد، گزارش رسمی بنویسد. البته می‌تواند این نامه را هم علنی کند. اما آقایان بلدند خوب شعار دهند. بعد هم که اتفاقی بیفتد می‌گویند گفتیم رأی خریدوفروش می‌کنند. اگر مصادیقی وجود دارد، باید اعلام کنند.

شنیدم در حوزه انتخابیه‌ام یکی از کاندیداها اقدام به خرید رأی مجموعه‌ای کرده است. بنابراین این مورد را به هیات اجرایی اطلاع دادم تا بررسی شود.

میرزایی‌نیکو با اشاره به تخلف یکی از کاندیداها در حوزه انتخابیه‌اش گفت: شنیدم در حوزه انتخابیه‌ام یکی از کاندیداها اقدام به خرید رأی مجموعه‌ای کرده است. بنابراین این مورد را به هیات اجرایی اطلاع دادم تا بررسی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها