حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: 

مردان فاقد توانایی مالی ازدواج نکنند تا برای دستگاه قضا بحران ایجاد نشود/ تعیین مهریه در قالب عندالاستطاعه باعث کاهش میزان آن می‌شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه تعیین مهریه در قالب عندالاستطاعه باعث کاهش میزان آن می‌شود تاکید کرد که مردانی که از توانایی مالی لازم برای اداره زندگی برخوردار نیستند، ازدواج نکنند تا برای دستگاه قضایی بحران ایجاد نکنند.

مردان فاقد توانایی مالی ازدواج نکنند تا برای دستگاه قضا بحران ایجاد نشود/ تعیین مهریه در قالب عندالاستطاعه باعث کاهش میزان آن می‌شود
کد خبر: 383277
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۰:۲۱:۰۸

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس، در مورد انتشار خبری مبنی بر تصمیم قوه قضائیه برای ارسال لایحه‌ای جهت تغییر عندالمطالبه بودن مهریه به عندالاستطاعه، گفت: این اقدام خوبی است که در راستای تدوین طرح کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس صورت گرفته است، کما اینکه در آن آورده‌ایم که زندان برای محکومیت‌ها و مطالبات مالی از جمله مهریه ممنوع است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح به این نکته اشاره شده است که میزان مهریه باید به صورت نقدی و بلافاصله بعد از عقد پرداخت شود.

وی تصریح کرد: منظور از عندالاستطاعه این است که فردی هزار سکه برای مهریه تعیین نکرده و پرداخت آن را به آینده موکول نکند، چرا که این روش آغازی برای پایه‌گذاری جنگ بین زن و شوهر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زنان بعد از بروز اختلاف برای دریافت مهریه عندالمطالبه اقدام می‌کنند و همسر خود را که قادر به پرداخت آن نباشد، زندانی می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر مهریه عندالاستطاعه باشد و همان زمان عقد پرداخت شود، مرد مطابق با توانایی خود میزان آن را تعیین کرده و پرداخت می‌کند.

تعیین مهریه در قالب عندالاستطاعه باعث کاهش میزان آن می‌شود


این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که مردانی که در زمان عقد توانایی پرداخت هیچ مبلغی به عنوان مهریه را نداشته باشند چگونه باید این دین خود را ادا کنند، تاکید کرد: مردانی باید ازدواج کنند که درآمد کافی برای اداره یک زندگی را داشته باشند و خانواده آنها نیز شرایط حمایتشان را داشته باشند تا در پی ازدواج برای دستگاه قضایی بحران ایجاد نکنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وقتی مهریه عندالاستطاعه باشد زندگی به درستی شروع می‌شود، یادآور شد: تعیین مهریه عندالمطالبه و اثبات اعسار توسط مردم به معنای جنگ است، ضمن اینکه عندالاستطاعه باعث کاهش میزان مهریه شده و شرایط آغاز زندگی مشترک بر اساس عقلانیت را فراهم می‌کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها