کد خبر: 383302
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اسکوچیچ در سطح مربیان داخلی است/ در این شرایط اقتصادی فدراسیون بهترین انتخاب را برای تیم ملی کرده است/ باید قبول کنیم اسکوچیچ هرگز برای ما کی‌روش نمی‌شود

مدیر اسبق باشگاه استقلال گفت: فردی باید مربی تیم ملی شود که با بضاعت فوتبال ایران همخوانی داشته باشد.

اسکوچیچ در سطح مربیان داخلی است/ در این شرایط اقتصادی فدراسیون بهترین انتخاب را برای تیم ملی کرده است/ باید قبول کنیم اسکوچیچ هرگز برای ما کی‌روش نمی‌شود
کد خبر: 383302
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره انتخاب اسکوچیچ به عنوان مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اسکوچیچ در حد و اندازه مربیان داخلی است؛ اما در تیم‌هایی که مربیگری کرده بدون هزینه‌تراشی برای باشگاه توانسته نتایج خوبی کسب کند.

او ادامه داد: متاسفانه برخی از مربیان داخلی هزینه‌های زیادی برای باشگاه می‌تراشند و نتایج خوبی هم کسب نمی‌کنند. تفاوت اسکوچیچ با مربیان ایرانی این است که او با ظرفیت‌های موجود کار می‌کند. هنر یک مربی در این است که بتواند از داشته‌هایش به خوبی استفاده کند. او هفت سال در ایران مربیگری کرده و در این مدت نشان داده مربی بادانشی است ( بیشتر بخوانیم ).

به خاطر مشکل مالی از کی‌روش به اسکوچیچ رسیدیم

آشتیانی در ادامه به صحبت‌های وزیر ورزش درباره سطح فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: باید قبول کنیم اسکوچیچ فرق زیادی با کی‌روش دارد. وقتی وزیر ورزش و جوانان می‌گوید فوتبال ایران فراتر از آسیاست، باید مربی‌ای را برای تیم ملی انتخاب کند که فراتر از آسیا باشد. این حرف یا شعار است یا واقعیت. اگر شعار است که باید از آن عبور کنیم، اما اگر واقعیت است باید فردی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کنیم که فراتر از آسیا باشد و نامی بزرگ داشته باشد ( بیشتر بخوانیم ).

او توضیح داد: البته من نگاه دیگری به مربی تیم ملی دارم. به‌شخصه معتقدم فردی باید مربی تیم ملی شود که با بضاعت فوتبال ایران همخوانی داشته باشد. او باید با داشته‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ما سازگاری داشته باشد. در شرایط فعلی اسکوچیچ انتخاب درستی است و می‌تواند به فوتبال ملی ایران کمک کند.

نگاه من به انتخاب مربی تیم ملی فنی نیست

این مدیر پیشین فوتبال گفت: نگاه من به انتخاب مربی تیم ملی فنی نیست و سعی می‌کنم نگاهی مدیریتی به این انتخاب داشته باشم. با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال ایران بیش از 100 میلیارد تومان بدهی دارد، کدام مربی خارجی را می‌توانیم استخدام کنیم که به این بدهی اضافه نکند؟ مربیان خارجی معروف و معتبر باعث بالا رفتن میزان بدهکاری فدراسیون می‌شدند. ضمن اینکه فدراسیون باید مشخص می‌کرد چگونه می‌خواهد دستمزد این مربی معتبر را پرداخت کند.

او اضافه کرد: قبل از انتخاب یک مربی بزرگ خارجی برای تیم ملی، باید سازوکارهای مالی فدراسیون را مشخص کنیم. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال باید یک برنامه مدون برای کسب درآمد و پرداخت دستمزد مربی تیم ملی داشته باشند. بعد از آن هم باید منابع مالی فدراسیون فوتبال تامین شود. آن زمان است که می‌شود با یک مربی خارجی درجه ‌یک به توافق رسید. در وضعیت فعلی تنها می‌توانیم با اسکوچیچ به توافق برسیم و مربی‌ای بهتر از او نصیب‌مان نمی‌شود ( بیشتر بخوانیم ).

برای انتخاب مربی بهتر دولت باید به فدراسیون کمک کند

آشتیانی در ادامه به نقش دولت در بهتر شدن شرایط فوتبال ایران پرداخت و گفت: تنها راهی که پیش روی فدراسیون فوتبال قرار دارد همکاری دولت با فدراسیون است. بدین ترتیب می‌توانیم با یک مربی بهتر به توافق برسیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون فوتبال با یک مربی داخلی به توافق نرسید نیز گفت: این پرسشی است که فدراسیون فوتبال باید به آن پاسخ دهد. اینکه چرا علی دایی به عنوان مربی تیم ملی انتخاب‌ نشده سوالی است که فدراسیون باید جواب دهد و افکار عمومی را قانع کند. اما نظر من این است که مشکلات مالی باعث شده فدراسیون فوتبال از کی‌روش به اسکوچیچ برسد ( بیشتر بخوانیم ).

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها