کد خبر: 383322
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیر پیشین باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اساسنامه فدراسیون فوتبال باید اصلاح شود/ دولت می‌تواند اساسنامه فدراسیون را اصلاح کند/ گرفتن امضا از اعضای مجمع فدراسیون قبیله‌گرایی را رواج می‌دهد/ شرط سابقه مدیریتی در اساسنامه فدراسیون کاملاً منطقی است/ اعضای مجمع بر اساس برنامه افراد رأی بدهند نه امضا

یک مدیر ورزشی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال ایران گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال محدودیت‌هایی برای افراد خوش‌فکر و خلاق ایجاد کرده است.

اساسنامه فدراسیون فوتبال باید اصلاح شود/ دولت می‌تواند اساسنامه فدراسیون را اصلاح کند/ گرفتن امضا از اعضای مجمع فدراسیون قبیله‌گرایی را رواج می‌دهد/ شرط سابقه مدیریتی در اساسنامه فدراسیون کاملاً منطقی است/ اعضای مجمع بر اساس برنامه افراد رأی بدهند نه امضا
کد خبر: 383322
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ امیررضا واعظ آشتیانی ، مدیر اسبق باشگاه استقلال ، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره انتخابات فدراسیون فوتبال ایران گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال به نحوی تنظیم‌ شده که افراد برای ثبت‌نام در انتخابات این فدراسیون، باید امضای 10 عضو از اعضای مجمع را داشته باشند. این یک چالش بزرگ است و محدودیت‌هایی برای افراد خوش‌فکر و خلاق ایجاد می‌کند ( بیشتر بخوانیم ).

وزارت ورزش باید اساسنامه فدراسیون فوتبال را اصلاح می‌کرد

او ادامه داد: متاسفم برای وزارت ورزشی که این اساسنامه را تایید کرده است. انتظار داشتیم وزارت ورزش فعلی اساسنامه فدراسیون فوتبال را اصلاح کند و این محدودیت اشتباهی را که برای افراد به وجود آورده‌اند ملغی کند.

او درباره عدم تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیات دولت گفت: معلوم نیست این اساسنامه به تایید دولت رسیده است یا نه، اما اگر دولت این اساسنامه را هم تایید کرده باشد، می‌تواند تغییراتی در آن ایجاد کند.

آشتیانی در ادامه توضیح داد: روند تایید صلاحیت افراد بعد از ثبت‌نام در انتخابات آغاز می‌شود و افرادی که تایید شده‌اند می‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند. چه خوب است که اعضای مجمع فدراسیون فوتبال بر اساس برنامه‌های افراد رأی بدهند، نه بر اساس امضاهایی که داده‌ شده است؛ معنی و مفهوم امضاها این است که افرادی که به صورت سنتی در فدراسیون حضور دارند بتوانند رأی بیاورند و در فدراسیون حاضر شوند. بدین ترتیب بعد از مدتی هم فرزندان آنها می‌توانند در این فدراسیون حضور پیدا کنند. این موضوعی است که خیلی جدی باید آن را پیگیری کرد و مقابل این قانون اشتباه ایستاد ( بیشتر بخوانیم ).

باندبازی در مجمع فدراسیون مانع حضور افراد خوش‌فکر می‌شود

او این مشکل را تنها مختص اساسنامه فدراسیون فوتبال ندانست و گفت: اگر اساسنامه فدراسیون به تایید هیات دولت نرسیده است، با همکاری وزارت ورزش و جوانان اصلاحاتی روی آن انجام دهند و بعد از آن به هیات دولت ارسال کنند. اگر هم دولت این اساسنامه را تایید کرده است، خودش می‌تواند آن را اصلاح کند. متاسفانه اساسنامه فدراسیون والیبال هم این مشکل را دارد. افرادی که می‌خواهند در انتخابات فدراسیون والیبال شرکت کنند هم باید امضای پنج نفر از اعضای مجمع این فدراسیون را داشته باشند. این یک رویه غلط است.

او ادامه داد: وقتی گروه، باند و قبیله تشکیل شود، هیچ‌کس به افراد خوش‌فکر امضا نمی‌دهد و بدتر از آن قبیله‌گرایی و باندبازی در این فدراسیون‌ها رشد پیدا می‌کند.

آشتیانی درباره احتمال اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: مدت‌هاست که من این موضوع را مطرح کرده‌ام و خوشبختانه افراد دیگری هم به این ماجرا ورود کرده‌اند. همه ما تلاش داریم اصلاحاتی در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایجاد کنیم. فکر می‌کنم وزارت ورزش و جوانان، با کمک اعضای مجمع فدراسیون‌ها و با اتخاذ تدابیری، باید این مشکل را برطرف کند ( بیشتر بخوانیم ).

افرادی که مربیگری را انتخاب می‌کنند نباید به عرصه مدیریت فوتبال وارد شوند

آشتیانی در پاسخ این سوال که «قبول دارید شرط سابقه مدیریت برای نامزدهای انتخابات فدراسیون قانون مناسبی نیست و باعث می‌شود افرادی مثل علی دایی که شخصیتی بین‌المللی دارند نتوانند در انتخابات فدراسیون فوتبال نامزد شوند» گفت: شرط داشتن سابقه مدیریتی کاملاً درست است و من با این شرایط موافق هستم. برخی افراد تصمیم می‌گیرند به عرصه مربیگری ورود کنند و برخی هم تصمیم می‌گیرند مدیر ورزشی شوند.

او همچنین توضیح داد: فرانتس بکن‌باوئر تصمیم گرفت مربی شود و امروز مدیر افتخاری باشگاه بایرن‌مونیخ است. اما فردی مثل اولی هوینس تصمیم گرفته به عرصه مدیریتی ورود کند و هرگز هم وارد کار مربیگری نشده است. فردی مثل علی دایی که مربیگری را انتخاب می‌کند باید همان کار را ادامه دهد. مدیران هم باید تنها در بخش مدیریتی حضور داشته باشند. به همین خاطر فکر می‌کنم شرط داشتن سابقه مدیریتی کاملاً منطقی است ( بیشتر بخوانیم ).

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها