کد خبر: 383335
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۹
| |

البرهان: قبل دیدار با «نتانیاهو» استخاره کردم!

رئیس شورای انتقالی حاکمیتی سودان برای توجیه دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، ادعای مضحکی بر زبان آورد.

البرهان: قبل دیدار با «نتانیاهو» استخاره کردم!
کد خبر: 383335
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۹

اعتمادآنلاین| صحبت‌های عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی حاکمیتی سودان که گفته است پیش از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی استخاره کرده بود، با خشم همراه با تمسخر گسترده فعالان در فضای مجازی روبرو شد و برخی از آنان به تمسخر نوشتند: بنابراین بعد از برقراری روابط با این رژیم، نماز شکر نیز به جای آور!

روز شنبه عبدالفتاح البرهان در گفتگو با پایگاه سودانی «تاسیتی نیوز» گفت: کمی قبل از سفر استخاره کردم. در هر نماز دعا می‌کنم «خدایا اگر در این کار برای ما خیر است، آن را برایمان میسر کن و اگر خیر نیست ما را از آن منصرف کن.»

البرهان ادعا کرد گام او در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل، «برای سودان خیر خواهد داشت.» وی در پاسخ به سؤالی درباره این موضوع گفت: همه دل‌مشغولی ما منفعت سودان است، ما غیر از خودمان را می‌بینیم، حتی صاحبان آرمان را» که اشاره به فلسطینی‌ها دارد.

فعالان و روزنامه نگاران، این اظهارات البرهان را گمراه کردن سیاسی شهروندان دانستند که چنین کاری شایسته سودان نیست. آن‌ها تأکید کردند استخاره در اسلام باید برای عمل صالح باشد، نه قبل از اقدامی در جهت عادی سازی روابط با رژیمی که سرزمین‌های اسلامی را اشغال کرده است.

فعالان اشاره کردند هدف از وارد کردن اصطلاحات دینی در اظهارات البرهان، کاستن از خشم مردم و توهین به آن‌ها بود. اظهارات البرهان به معنای فقه جدید است، مانند کسی که فکر می‌کند، بعد از آن ارزیابی می‌کند و تصمیم می‌گیرد و در نهایت به ارتکاب خیانت یا جنایت اقدام می‌کند و سپس نماز استخاره می‌کند تا جنایتش توجیه و از بازخواست عفو شود.

از جمله واکنش‌های تمسخرآمیز به اظهارات البرهان، درخواست فعالان از او برای خواندن نماز شکر بعد از عادی سازی روابط با اسرائیل است. فعالان هشدار دادند کسی که قبل از خنجر زدن به مردم فلسطین با مصاحبه با نتانیاهو، استخاره می‌کند، فردا حتما خاک و ملت را به نتانیاهو می‌فروشد و به مردم سودان خنجر می‌زند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها