ماهواره جاسوسی ژاپن در مدار زمین قرار گرفت

آژانس فضایی ژاپن، ماهواره جاسوسی «کوگاکو-7» (Kogaku-7)، که برای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات طراحی شده است را با موفقیت در مدار زمین قرار داد.

ماهواره جاسوسی ژاپن در مدار زمین قرار گرفت
کد خبر: 383337
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۲:۰۲:۳۰

اعتمادآنلاین| آژانس فضایی ژاپن (JAXA) گزارش داد ماهواره جاسوسی «کوگاکو-7» (Kogaku-7) که برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات طراحی شده است، توسط یک ماهواره‌بر H2A امروز یکشنبه با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

از جمله وظایف این ماهواره، رصد سطح زمین با دوربین فوق پیشرفته دیجیتال ثبت تصاویر از مناطق استراتژیک است. به گفته مقامات ژاپنی، هدف اصلی از ارسال این ماهواره نظارت بر فعالیت‌ها و سازه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی است.

در سال 2015، ژاپن ماهواره «کوگاکو-5» Kogaku-5، را به فضا پرتاب کرد. این ماهواره نیز مجهز به دوربین‌هایی با وضوح بالا بود که عکسبرداری از جزئیات را فراهم می‌کرد.

ژاپن سالانه 60 میلیارد ین (حدود 555 میلیون دلار) برای ساخت و توسعه ماهواره‌های جاسوسی هزینه می‌کند. دلیل اصلی توسعه و پیشبرد فناوری ماهواره‌ای ژاپنی‌ها، پرتاب موشک تپودون کره شمالی در سال 1998 بود. پنج سال بعد، ژاپن نخستین ماهواره جاسوسی خود را در مدار زمین قرار داد. ژاپن اکنون پنج ماهواره شناسایی و نوری در مدار زمین دارد. ماهواره‌های نوری در طول روز زمین را رصد می‌کنند، از جمله اهداف نظامی را. در حالی که ماهواره‌های راداری یا شناسایی سطح زمین را در شب یا در شرایط ابری رصد می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها