کد خبر: 383345
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۲:۱۲:۵۳
| |

آیا «ماری جوانا» می‌تواند شما را بکشد؟

بسیاری از سموم و سرطان‌زا‌های سیگار در ماری جوانا موجود است و خطر ابتلا به سکته مغزی را در جوانان افزایش می‌دهد.

آیا «ماری جوانا» می‌تواند شما را بکشد؟
کد خبر: 383345
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۲:۱۲:۵۳

اعتمادآنلاین| محققان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند: مصرف ماری جوانا خطر ابتلا به سکته مغزی را در جوانان افزایش می‌دهد. محققان در مقاله‌ای که در شماره اخیر نشریه سکته مغزی Stroke منتشر شد، اعلام کردند مصرف این ماده، خطر ابتلا به سکته مغزی را در جوانان نسبت به آنانی که آن را مصرف نمی‌کنند، افزایش می‌دهد.


محققان با بررسی 44 هزار نفر که بین 18 تا 44 سال داشتند، به این نتیجه دست یافتند. حدود 14 درصد آن‌ها در ماه گذشته بررسی، ماری جوانا مصرف کرده بودند. دانشمندان دریافتند، مصرف ماری جوان، خطر ابتلا به سکته مغزی را 1/8 برابر (نزدیک به دو برابر) بیشتر می‌کند. این خطر در کسانی که در یک ماه، بیش از دو روز ماری جوانا مصرف می‌کنند 2/5 برابر است. مصرف مکرر ماری جوانا نیز این خطر را سه برابر می‌کند.


این مطالعه ثابت نمی‌کند، که مصرف ماری جوانا دلیل سکته مغزی است، بلکه رابطه بین این دو را مشخص می‌کند.در هر صورت، ماری جوانا بسیاری از سمومی را که در سیگار است در خود جای داده است و بسیاری از سرطان‌زا‌های سیگار در ماری جوانا نیز حضور دارند.


به گزارش پایگاه خبری دانشگاه هاروارد در اینترنت، دانشمندان می‌گویند، سکته مغزی در کل دنیا دومین علت مرگ بشر است و اولین علت از کارافتادگی، اما در کشور‌های پیشرفته در حال حاضر سومین علت مرگ است که با پیر شدن جوامع در آینده نه چندان دور در آن کشور‌ها نیز دومین علت مرگ خواهد شد.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها