علی فتح‌الله‌زاده:

باید دایی و صفایی‌فراهانی کاندیدا می‌شدند/ عقبگرد داشته‌ایم

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال به انتقاد از سازوکار انتخابات این فدراسیون پرداخت. او گفت که فوتبال ایران عقبگرد داشته است و اگر انتخابات واقعی بود باید دایی و صفایی فراهانی کاندیدا می‌شدند.

باید دایی و صفایی‌فراهانی کاندیدا می‌شدند/ عقبگرد داشته‌ایم
کد خبر: 383379
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۳:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی فتح‌الله‌زاده، عضو هیات‌مدیره استقلال با اعلام نام‌نویسی برای سمت کارشناسی هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: من سابقه حضور در اولین دوره هیات رییسه فدراسیون فوتبال را دارم. فوتبال ما در این چند سال عقبگرد نداشته اما درجا زده‌ایم و وضعیت فوتبال ما با توجه به کره‌جنوبی و ژاپن شایسته نام ایران نیست. با توجه به تجاربی که در استقلال و فدراسیون فوتبال داشتم، امیدوارم بتوانم در پیشبرد سیاست‌های کلان کمک حال فوتبال شوم.

او در واکنش به این سوال که آیا به طور کامل از استقلال جدا شده است، گفت: استعفای خودم را از مدتی قبل به وزیر ورزش‌وجوانان فرستادم و و انشاء‌الله با آن موافقت می‌کنند. قطعا من تصمیم به کناره‌گیری گرفتم. از من خواستند کارهای اجرایی را انجام دهم اما وقتی وارد شدم، کار اجرایی به اما و اگر سپرده شد و هوادار هم انتظار دارد تیم را در جایگاه واقعی خود ببیند. وقتی من می‌بینم با توجه به سمتم نمی‌توانم تیم را به جایگاه اصلی خود برسانم، تصمیم به کناره‌گیری گرفتم. هوادار هنوز نتوانسته بین سمت هیات رییسه و مدیرعاملی تفکیکی را قائل شود. من هم توضیح می‌دهم اما هودار انتظار دارد من بازیکن بیاورم و تحول ایجاد کنم. دیدم من و هوادار اذیت می‌شویم و کنار رفتم تا یک فرد بهتر انتخاب شود.

این عضو هیات رییسه استقلال در واکنش به این که برخی انتظار داشتند او و فرهاد مجیدی به عنوان مدیرعامل و سرمربی تیم را به موفقیت برسانند، گفت: ان‌شاء‌الله روزی با پست اجرایی بر می‌گردم و فرهاد مجیدی هم به عنوان سرمربی فعالیت خواهد کرد و ستاره سوم را با همدیگر به دست خواهیم آورد.

او درباره بدهی‌های هنگفت فدراسیون فوتبال از جمله بدهی به ویلموتس اظهارکرد: قبل از اینکه کار ورزشی کنم، کار مطبوعاتی کرده‌ام. اجازه ندهید افرادی که شعار می‌دهند و لطمه می‌زنند، به راحتی صحنه را خالی کنند. در باشگاه استقلال وقتی من را کنار گذاشتند، گفتند استقلال رنگ بدهی را نخواهد دید. با توجه به این که در زمان ما ستاره مربعی هم نبود، ما هشتاد درصد درآمدزایی داشتیم. هرکس غیر از این را بگوید می‌توانم با او صحبت کنم. امروزه نباید باشگاه‌ها بدهی داشته باشند. معلوم می‌شود آن حرف‌ها شعار بوده است. در فراسیون فوتبال هم چنین حالتی را می‌بینیم. فوتبال الان حالت الماس را دارد و وقتی برنامه‌ریزی نشود، شرایط بهتر از این نمی‌شود.

فتح‌الله‌زاده با بیان این که انتخابات فدراسیون فوتبال حرفه‌ای نیست و در نتیجه شاهد چالش‌ها و مشکلاتی در اداره فوتبال هستیم، گفت: اگر انتخابات واقعی بود، امروز باید علی دایی،‌ محمد دادگان، صفایی فراهانی و... شرکت کنند. بپذیریم که یک سری افراد دیگر در حال دست‌اندازی هستند.

او درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی نیز گفت: انتظار داشتم با توجه به روندی که در باشگاه‌ها شروع کردیم، برای تیم ملی مربی داخلی می‌آوردیم. قلعه نویی و دایی می‌توانستند نتایج بهتری کسب کنند اما بپذیریم که اسکوچیچ هم با وضعیتی که داریم، انتخاب بدی نیست. بله من هم قبول دارم که اگر کی‌روش را می‌آوردیم بهتر بود.

عضو هیات‌مدیره استقلال در واکنش به اینکه سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان گفته که انتخابات سفارشی است و ترکیب هیات‌رئیسه از قبل مشخص شده است، گفت: آقای آذری در این چندین سال در ورزش ما جایگاهی را گرفته است. باید یک جایگاه برای او در هیات‌رئیسه باشد اما نیست. این درد ما است. انشاء‌الله روزی برسد که انتخابات براساس وجدان کاری باشد. اگر تشخیص دهم کسی بهتر از من باشد، خودم کنار می‌روم. با توجه به ثبت‌نام‌هایی که صورت گرفته، احساس کردم من نمی‌توانم برای سمت ریاست کار کنم و به عنوان کارشناس ایفای نقش خواهم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها