کد خبر: 383401
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۴:۱۱:۲۰
| |

شکرالله حسن بیگی، رئیس ستاد اتخابات استان تهران خبر داد:

تایید صلاحیت 122 داوطلب دیگر در استان تهران

رئیس ستاد اتخابات استان تهران گفت: شورای نگهبان 122 داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان تهران تایید کرد.

تایید صلاحیت 122 داوطلب دیگر در استان تهران
کد خبر: 383401
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۴:۱۱:۲۰

اعتمادآنلاین| شکرالله حسن بیگی، رئیس ستاد اتخابات استان تهران، گفت: با تایید صلاحیت 122 تن دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران، در مجموع صلاحیت هزار و 674 داوطلب در این استان تایید شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سامانه جامع انتخابات تاکنون برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع صلاحیت یک هزار و 674 نفر توسط شورای نگهبان در این استان تایید و 2 هزار و 97 نفر نیز رد شده است. تعداد 108 نفر از داوطلبان نیز تا امروز انصراف داده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: طبق قانون، تبلیغات نامزدهای مجلس از 24 بهمن به مدت یک هفته آغاز می شود.

وی افزود: نامزدهای انتخابات مجلس برای 39 کرسی در استان تهران با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد 30 کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، 5 کرسی برای سایر حوزه های انتخابیه استان و 4 کرسی نیز به نمایندگان اقلیت های دینی اختصاص دارد که در تهران زندگی می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: برای انتخابات میاندوره ای خبرگان رهبری نیز 16 کرسی از 88 کرسی خبرگان مربوط به استان تهران است که در حال حاضر 3 کرسی خالی آن است.

وی افزود: 16 داوطلب برای نخستین میان دوره ای خبرگان رهبری در استان تهران تایید صلاحیت شده اند و تبلیغات آنها به مدت دو هفته از 17 بهمن ماه آغاز شده است.

حسن بیگی در مورد تعداد صندوق های اخذ رای گفت: تعداد شش هزار و 659 صندوق اخذ رأی در استان تهران داریم که با توجه به برگزاری دو انتخابات مجلس و میاندوره ای خبرگان این تعداد دو برابر می شود.به عبارت دیگر 13 هزار و 318 صندوق اخذ رای در استان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع 180 هزار نفر در دوم اسفندماه با ستاد انتخابات استان تهران در قالب عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی با ستاد انتخابات استان تهران همکاری دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات در استان تهران آمادگی کامل داریم. اقلام انتخاباتی توزیع شده و کلاس های آموزشی نمایندگان فرماندار، بازرسین و عوامل اجرایی و کاربران دستگاه های احراز هویت در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها