دموکرات‌ها: مانع قانونی برای استیضاح دوباره رئیس‌جمهور نداریم

به رغم تبرئه دونالد ترامپ در مجلس سنا، دموکرات‌ها همچنان مصمم به انجام تحقیقات درباره اقدامات غیرقانونی دولت او هستند.

دموکرات‌ها: مانع قانونی برای استیضاح دوباره رئیس‌جمهور نداریم
کد خبر: 383406
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۴:۱۸:۳۹

اعتمادآنلاین| دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند اگرچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در محاکمه استیضاح تبرئه شد، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها تحقیقات درباره دولت او را متوقف می‌کنند.

در حال حاضر دموکرات‌ها در حال بررسی این موضوع هستند که موارد خلاف قانون اقدامات دولت را بررسی کنند یا با استفاده از تحقیقات پیشین خود در پرونده استیضاح دونالد ترامپ، کار خود را در این زمینه ادامه دهند.

اما سوای مسیری که دموکرات‌ها برای تحقیقات درباره دولت ترامپ در پیش می‌گیرند، آن‌ها اطمینان دارند که اقدامات غیرقانونی زیادی از سوی دولت هنوز افشا نشده است. یکی از اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هنوز معتقدم که دونالد ترامپ مرتکب جرایمی شده و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم او از مسئولیت جرائم خلاف قانون اساسی شانه خالی کند.

یک روز پس از تبرئه ترامپ در سنا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد مجلس منتظر نتیجه چندین شکایت، از جمله موارد مربوط به اسناد مالی ترامپ در بانک دویچه وله است. از سوی دیگر جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد همچنان پیگیر شهادت جان بولتون در خصوص مراودات ترامپ با همتای اوکراین اش خواهد بود.

دموکرات‌ها همچنین اعلام کردند اوایل هفته آینده در خصوص تحقیقات درباره رئیس جمهور تصمیم گیری خواهند کرد. از سوی دیگر جمهوری خواهان نیز اعلام کردند پیگیر تحقیقات درباره فعالیت‌های خانواده بایدن‌ها در اوکراین خواهند بود. دموکرات‌ها معتقدند که اصرار دولت بر تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش گواه دیگری است که باید این اقدامات مورد بررسی قرار گیرد.

در عین حال دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند بر مبنای قانون اساسی آن‌ها هیچ مانعی برای استیضاح دوباره ترامپ ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها